Ezzel egyidejűleg újabb ágazatvezetővel is bővül a társaság vezetése, holnaptól az egykori Magyar Telekomos Simó György látja el az újonnan létrehozott üzletfejlesztési részleg vezetését.
A változásokat maga Beck György jelentette be ma, aki alig több, mint 3 éve csatlakozott vezérigazgatóként a világ legnagyobb mobilcsoportjának itteni cégéhez. Az első időszakban a vállalat átszervezése és arculatának megváltoztatása volt az elsődleges feladata. Megbízatásának első három éve alatt sikerült Magyarországra hozni a Vodafone globális pénzügyi szolgáltató központját. Tavaly pedig Miskolcra kerülhetett a csoport új regionális ügyfélszolgálati Központja.
A Vodafone-nál eddig eltöltött idő mérlege kapcsán megjegyzi: „Karrierem legnehezebb három évén vagyok túl". Egyik meghatározó döntésének tartja a kínai Huaweijel kötött megállapodást, amelynek értelmében a távol-keleti cég építette ki a Vodafone Magyarország harmadik generációs széles sávú hálózatát. "Kockázatos döntés volt, hiszen a kínai cég akkor még alig néhány helyen volt csak jelen, azóta viszont messze a leggyorsabban növekvő és fejlesztő társaság lett. A példánkat pedig azóta többen is követték a Vodafone-on belül” – sorolja.
Úgy érzi, az is eredményként könyvelhető el, hogy Magyarországra ma már mint az egyik „bezzegországra” tekintenek a brit távközlési csoporton belül. „A központban velünk példálóznak, amikor arról van szó, hogyan lehet a válságban is növelni egy leánycég profitabilitását, piaci részesedését, ez rajtunk kívül legfeljebb egy-két Vodafone-leányvállalatra jellemző még” – hangsúlyozza. Hozzáteszi: emiatt sorra csalják el az itteni szakembereket más Vodafone-leányokhoz.
Azt sem rejti véka alá, mit nem tudott megvalósítani a terveiből. „Az induláskor még úgy gondoltam, három éven belül el tudom érni, hogy harmadik piaci szereplőből a másodikak legyünk, ez nem sikerült. A távközlési piac már úgy beállt, hogy egy százalékpontnyi részesedésnöveléshez több százezres előfizető-gyűjtéssel kell ráverni a versenytársakra. Arra azért büszke vagyok, hogy tavaly a piaci szereplők közül egyedül nekünk sikerült ügyfélszámot bővíteni az amúgy közel félmillióval zsugorodó magyarországi mobilpiacon” – húzza alá.
Az anyacég elvárásai a válság időszakában sem nagyon változtak, elvárják a profitabilitás megtartását, sőt ha lehet annak növelését.
Ami a jövőképet illeti Beck György szerinti már a mobilágazatban sem egyszerű a cégek helyzete, a piac egyre jobban telítődi. A még dinamikusan növekvő mobilinternetben van a legtöbb remény, ám már ezen a piacon is megjelent a drasztikus árverseny, mind a többi mobilszolgáltató, mind a vezetékesek oldaláról.
Szerinte jó lenne újabb okos dolgokra használni a technológia adta lehetőségekt. Ide sorolja például a mobiltelefonos önkormányzati ügyintézést. Sok kezdeményezés volt már erre, de igazi siker egyikből sem született, noha a technológia jelentős költségcsökkenést hozhatna ezen a területen, illetve egyszerűsítené a folyamatokat és uniós forrás is lenne rá. A mobillal megoldható lenne az autópályadíjak használat arányú fizetése is. A mobiltelefon a legalkalmasabb eszköz a személyi azonosításban is, alkalmasabb, mint bármiféle egyéb kártya, amelyre számos koncepció készült. „Már legalább egy éve ajánlottuk a BKV vezetőinek, hogy az előfizetőink hadd használhassák jegy- vagy bérletvásárlásra is a mobiltelefonjukat, hasonlóan ahhoz, ahogy a világ számos más helyén működnek ezek a rendszerek. A kezdeményezésünk egyelőre nem járt sikerrel. Ezen a területen eddig igazán csak a mobilparkolás nevezhető sikertörténetnek" - húzza alá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.