Hol van már a WAP-korszak a pár soros hírekkel! Megváltoztak az ügyfelek igényei, akik újabb és újabb tartalmakat, könnyed használhatóságot, közösségi jelenlétet „követelnek” nagy iramban.
Éppen ezért érdemes a kis képernyős mobilinternetes szokásokat vizsgálni a hazai mobilosok attitűdelemzésekor – hívja fel a figyelmet Fülöp Gábor, a T-Mobile termékmenedzsment-osztályának vezetője. Ha azokat a felhasználókat nézzük, akik az adott pillanatban – és villámgyorsan – kíváncsiak a hírekre vagy az időjárás-előrejelzésre, azzal már a tartalomletöltési sorrendet is meghatározzuk, kiegészítve az örök kedvencekkel: a moziműsorral és a hírekkel, a programajánlókkal és más szabadidős tevékenységekkel kapcsolatos tartalmakkal. A napszak is fontos, délelőtt a híreket és a gazdasági információkat böngészik, estére a könnyed közéleti eseményeké a fő szerep. A kényelmi funkciók sem kerülhetnek háttérbe, igen fontos változásként említi a szakember a hordozható és így a mobilon is terjedő levelezési címek és más személyes adatok szinkronizálását, amelyek gyorsabb és egyszerűbb levelezéseket, világhálós barangolásokat tesznek lehetővé. Azt a társaság üzleti titokként kezeli, hogy hány oldalletöltés, illetve milyen mértékű adatforgalom és bevétel generálódik ezen szegmensből.
A mobiltelefonon keresztüli internetezés ma már teljesen más felhasználói élményt nyújt, mint néhány éve – állítja Niklas Lind, a Pannon internetért felelős igazgatója, hozzátéve: ma már a mobiltelefonon keresztül az internet csaknem ugyanolyan élménnyel érhető el, mint a számítógép képernyőjén. Ami a cég tapasztalatait illeti, az olvasottsággal, az oldalletöltési gyakorisággal kapcsolatban a híreken túl náluk is főként programajánlók, illetve a menetrendek keresettek, ráadásul a felhasználók sokkal nagyobb interaktivitást várnak el az efféle szolgáltatásoktól is.
A keresőkhöz, közösségi oldalakhoz, elektronikus levelezéshez optimalizált mobilos hozzáférés is egyre inkább elvárás, akárcsak az összetettebb banki szolgáltatások elérése. A letölthető tartalmak terén is érezhető az elmozdulás a mobilmegoldások irányába: főként olyan alkalmazások ezek, amelyek okos telefonokon futva az asztali PC-s környezetben megszokott online szolgáltatásokhoz biztosítanak hozzáférést, vagy a készülék képességeit kihasználva nyújtanak kényelmi szolgáltatásokat, illetve szórakoztatnak. Az igazgató szerint ezekre az igényekre a készülékgyártók is felfigyeltek; a tartalommegosztás, illetve a különféle közösségek integrációja gyakran már az adott készülék operációs rendszerébe integráltan jelenik meg. Számos mobilban a fotókat akár gombnyomással megoszthatjuk barátainkkal valamelyik népszerű közösségi portálon. Olyan példa is van, ahol a készülékben található telefonkönyv folyamatosan frissül a kapcsolataink által, az ilyen portálokon frissített adataik alapján.
A Vodafone-mobilinternetezők tábora egy év alatt több mint a kétszeresére nőtt, a cég korlátlan adatforgalmat biztosít mobilkészüléken való internetezéshez. Náluk is slágernek számítanak a letölthető zenék és játékok, az alapkövetelménynek számító hírek és időjárás-információk mellett. Fontos, hogy olyan készüléken is elérhető legyen az internet, amely nem számít „okos telefonnak”. Ehhez nyújt segítséget a több száz készülékre elérhető Opera Mini szolgáltatás, mellyel szerényebb képességű telefonokkal is nagy netezési élményt lehet elérni.
A mobiltelefon modemként való használata kevésbé elterjedt (21 százalék) – a mobiltelefon képernyőjén pedig a mobilinternetezők 14 százaléka szokott böngészni.
Az előfizetők 86 százaléka jelenleg csak egyetlen módon használja a technológiát, míg a leginkább jellemző kombináció (6 százalék), hogy az adatkártyával történő internetezés mellett a mobiltelefonon, annak képernyőjét használva is böngészik a világhálót. A mobiltelefon képernyőjén történő internetezés elsősorban azok körében népszerű, akik rendelkeznek más típusú, otthoni előfizetéssel is.
Magyarországon a mobilinternet-előfizetéssel rendelkezők kevesebb mint a fele használja kizárólag magáncélra a világhálót, 69 százalékuk véli úgy, hogy az internetezés inkább magán-, mint munkacélú, míg 16 százalék azoknak az aránya, akik fele-fele arányban használják magán- és munkacélra is – áll a GKI-eNet felmérésében.
A mobiltelefon modemként való használata kevésbé elterjedt (21 százalék) – a mobiltelefon képernyőjén pedig a mobilinternetezők 14 százaléka szokott böngészni.
Az előfizetők 86 százaléka jelenleg csak egyetlen módon használja a technológiát, míg a leginkább jellemző kombináció (6 százalék), hogy az adatkártyával történő internetezés mellett a mobiltelefonon, annak képernyőjét használva is böngészik a világhálót. A mobiltelefon képernyőjén történő internetezés elsősorban azok körében népszerű, akik rendelkeznek más típusú, otthoni előfizetéssel is.
Magyarországon a mobilinternet-előfizetéssel rendelkezők kevesebb mint a fele használja kizárólag magáncélra a világhálót, 69 százalékuk véli úgy, hogy az internetezés inkább magán-, mint munkacélú, míg 16 százalék azoknak az aránya, akik fele-fele arányban használják magán- és munkacélra is – áll a GKI-eNet felmérésében. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.