Az európai közlekedési miniszterek tegnap délutáni egyeztetését követően kidolgozásra került a légtérbe kerülő vulkáni hamu repülésbiztonsági értékelésének egységes rendszere. E szerint a londoni vulkáni hamu előrejelző központ (VAAC) által adott előrejelzés alapján az Eurocontrol áramlásszervező központja (CFMU) az európai légtérben meghatározza a repülésbiztonsági szempontból magas kockázatú, alacsony kockázatú és kockázatmentes területeket a vulkáni hamu koncentrációja alapján, és erről hat óránkénti frissítéssel tájékoztatja a tagállamok közlekedési hatóságait.
A magas kockázatú légterekbe való berepülés tilos, míg az alacsony kockázati besorolású légterekben – a kockázat ismeretében – a pilóták és a légitársaságok saját felelősségükre közlekedhetnek. Amennyiben az illetékes hatóság egyetért a központ kockázatértékeléssel, a légiforgalmi szolgáltató ennek megfelelően dönt az esetleg szükségessé váló korlátozások elrendeléséről.
A tegnap este folyamán nyugatról érkező légáramlatok újabb hamufelhőt sodortak hazánk légterébe, mely az előrejelzések szerint a nap folyamán kelet felé haladva várhatóan az egész magyar légteret befedi. A fentiek alapján azonban repülési korlátozás elrendelésére nem kerül sor, mert a légtér vulkáni hamu koncentrációja nem éri el a repülésbiztonsági szempontból magas kockázatúnak minősítettekét.
„Mivel a hamufelhő forrása távol van hazánktól, a magas kockázatú légterek is viszonylag távol helyezkednek el tőlünk. Ezért reményeink szerint a következő napokban nem lesz szükség újabb korlátozásra, de az aktuális helyzetről folyamatosan egyeztetünk az Országos Meteorológiai Szolgálattal” - mondta el Hangyál Gyula légiforgalmi vezérigazgató helyettes.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.