Immár ötödik éve teszi közzé az amerikai Millward Brown Optimor piackutató cég a BrandZ Top 100 nevű, a legértékesebb globális márkákat viszgáló rangsorát. A társaság szerint a márka igenis számít, sőt a márka értéke legfontosabb eszköz egy cég számára. A márka ismertsége és elismertsége nagyban hozzájárul az adott cég bevételgeneráló képességeihez. Ez minden szektorra egyránt igaz. Az elmúlt két éve adatai is megmutatták, hogy a márka és az ahhoz tartozó imázs a nehéz időkben fontos támasz egy szervezet számára, ugyanis egy erős márkájú szolgáltató vagy termék sokkal gyorsabb felépülésben reménykedhet így a válság kellős közepén.
A 100-as lista cégei a statisztikák szerint igen jól sáfárkodtak értékeikkel, sőt komolyan profitáltak belőle: összesített értékük valamivel meghaladja a 2 ezer milliárd dollárt, ami azt jelenti, hogy az első rangsor 1,45 ezer milliárd dolláros értékéhez képest 40 százalékkal növekedtek.
A lista elejét vizsgálva kiderül: a hagyományos, évekig vezető cégeket egyre inkább háttérbe szorítják a technológiai és szoftvercégek. Az első három helyezett mindegyike növekedést tudhat magáénak az értéket tekintev. A Google 14, az IBM 30, az Apple pedig 32 százalékkal emelkedett. A negyedik Microsoft stagnált, míg az ötödik - a korábbi években sokkal jobb pozíciókat betöltő - Coca-Cola csupán egy százalékkal növelte értékét.
A legnagyobb növekedést a tavalyi évhez képest a Samsung produkálta 80 százalékkal, a Baidu 62, a Mastercard 57, a Next 54, a Visa 52 százalékkal erősebb márkaértékkel bír. Az új belépőket vizsgálva kiderül, hogy a nyersanyagok árának emelkedésből az olajcégek komoly hasznot húzhattak a gigantikus árbevételen kívül is: a BP 34-ik helyen nyitott, a követő az ExxonMobil lett, melyet majdnem holtversenyben a Shell követ.
A lista 17 szektort vizsgált, többek között az autóipart is, melyet a válság komolyan megtépázott az elmúlt 1,5-2 évben, így ennek megfelelően az első 10 helyezett csupán 30 százaléka jött ki nyertesen a felmérés szerint. Az első a BMW, a – visszahívási botrány ellenére is - második a Toyota, a harmadik a Honda lett. Márkaérték növekedést csupán a Ford, a Volkswagen és az Audi jegyezhetett fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.