BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A világ 100 legértékesebb márkája - Itt a lista!

A világ 100 legértékesebb márkáját felvonultató rangsoron egyre nagyobb teret nyernek a technológiai vállalatok, ezzel hátrébb szorítják a hagyományos iparágak képviselőit. A Millward Brown Optimor piackutató BrandZ nevű TOP 100-as listájának első négy helyén sorrendben a Google, az IBM, az Apple és a Microsoft áll.

Immár ötödik éve teszi közzé az amerikai Millward Brown Optimor piackutató cég a BrandZ Top 100 nevű, a legértékesebb globális márkákat viszgáló rangsorát. A társaság szerint a márka igenis számít, sőt a márka értéke legfontosabb eszköz egy cég számára. A márka ismertsége és elismertsége nagyban hozzájárul az adott cég bevételgeneráló képességeihez. Ez minden szektorra egyránt igaz. Az elmúlt két éve adatai is megmutatták, hogy a márka és az ahhoz tartozó imázs a nehéz időkben fontos támasz egy szervezet számára, ugyanis egy erős márkájú szolgáltató vagy termék sokkal gyorsabb felépülésben reménykedhet így a válság kellős közepén.

A 100-as lista cégei a statisztikák szerint igen jól sáfárkodtak értékeikkel, sőt komolyan profitáltak belőle: összesített értékük valamivel meghaladja a 2 ezer milliárd dollárt, ami azt jelenti, hogy az első rangsor 1,45 ezer milliárd dolláros értékéhez képest 40 százalékkal növekedtek.

A lista elejét vizsgálva kiderül: a hagyományos, évekig vezető cégeket egyre inkább háttérbe szorítják a technológiai és szoftvercégek. Az első három helyezett mindegyike növekedést tudhat magáénak az értéket tekintev. A Google 14, az IBM 30, az Apple pedig 32 százalékkal emelkedett. A negyedik Microsoft stagnált, míg az ötödik - a korábbi években sokkal jobb pozíciókat betöltő - Coca-Cola csupán egy százalékkal növelte értékét.

A legnagyobb növekedést a tavalyi évhez képest a Samsung produkálta 80 százalékkal, a Baidu 62, a Mastercard 57, a Next 54, a Visa 52 százalékkal erősebb márkaértékkel bír. Az új belépőket vizsgálva kiderül, hogy a nyersanyagok árának emelkedésből az olajcégek komoly hasznot húzhattak a gigantikus árbevételen kívül is: a BP 34-ik helyen nyitott, a követő az ExxonMobil lett, melyet majdnem holtversenyben a Shell követ.

A lista 17 szektort vizsgált, többek között az autóipart is, melyet a válság komolyan megtépázott az elmúlt 1,5-2 évben, így ennek megfelelően az első 10 helyezett csupán 30 százaléka jött ki nyertesen a felmérés szerint. Az első a BMW, a – visszahívási botrány ellenére is - második a Toyota, a harmadik a Honda lett. Márkaérték növekedést csupán a Ford, a Volkswagen és az Audi jegyezhetett fel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.