A Financial Times megfogalmazása szerint az Apple hadat üzent a Google-nak a reklámozás terén azzal, hogy bejelentette az iAd hálózat kiépítését az iPhone-okon. Az Apple a stratégiájával a Google fő bevételi forrását célozza meg a dinamikusan fejlődő mobilszektorban.
Az iAd hálózat később az iPodra és az iPadre is kiterjed. A mobilszektorban az Apple dominanciáját jelzi, hogy februárban az iPhone és iPod adta az AdMob által reklámmal kiszolgált platformok 40 százalékát. Steve Jobs, az Apple vezére az iAd bejelentésekor úgy fogalmazott: a jövő nem a Google jelentette általános keresésé, mivel a felhasználók mostanra főként alkalmazásokon belül mozognak és nem külön keresőmotorral dolgoznak.
A lépés érdekessége, hogy a fent említett AdMob megvásárlását novemberben jelentette be a Google. A keresőóriás egyre nagyobb figyelmet fordít a mobilreklámozási szektorra, de az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság sajtójelentések szerint trösztellenes vizsgálatot indít a felvásárlás kapcsán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.