A legnépszerűbb reggeli a szendvics és a péksütemény, a magyarok 61-61 százaléka szokta ezeket enni reggelenként. Ezt követik a tojásételek (47 százalék) és a pirítós (33 százalék)
A McReggeli Gyorsjelentés eredményei szerint a magyarok 80 százaléka otthon eszik, de több mint 1,5 millióan hetente legalább egyszer házon kívül reggeliznek. A 18-29 éves fiatalok közel felénél, míg a 30-39 és 40-49 évesek harmadánál alakultak ki így a reggelizési szokások. A házon kívül reggelizők átlagosan 320-340 forintért vásárolnak, és meghaladja a 1,3 milliót azoknak a száma, akik 400 forintnál többet költenek a nap első étkezésére.
A házon kívül reggelizők nagy részét az irodai piknikezők alkotják (70 százalék). Ők otthon csomagolják maguknak a reggelijüket és a munkahelyükön fogyasztják azt el. A mobil reggelizők 37 százaléka elvitelre vásárol, elsősorban pékségeknél, és menet közben falatozik. A harmadik típusba a reggeli vadászók tartoznak (22 százalék). Számukra az ár-érték arány kiemelt jelentőségű. Ínyükre van a gyors kiszolgálás: mintegy 15 percet szánnak a nap első étkezésére, ugyanakkor szeretik nyugodtan, kulturált környezetben elfogyasztani az ételt. Legkevesebben az időmilliomosok vannak (8 százalék), ők reggelente akár 1 órát is elüldögélnek bisztrókban, kávézókban. A csoportok között van átfedés: mivel az emberek nem feltétlenül ugyanazt a típusú ételt választják minden reggel, emiatt a házon kívüli étkezés helyszíneit is váltogatják.
A kutatásból kitűnik, hogy az életciklusnak és az ahhoz kötődő életformának is meghatározó szerepe van a reggelizési szokásainkban. A 18-29 évesek között a kollégákkal és barátokkal, míg a 40 év felettieknél az egyedül reggelizők vannak nagyobb számban. Számít az is, hogy párkapcsolatban élünk-e, vagy sem: a 18-39 éves szingli nőkre és férfiakra jellemzőbb, hogy házon kívül reggeliznek, mint azokra, akik már együtt élnek valakivel, esetleg házasok. Jól elkülönülnek a szingli és a párkapcsolatban élők étel- és italválasztási szokásai is: előbbiek tipikusan müzlit, gyümölcsöt és gyümölcslevet, utóbbiak jellemzően tojást, tósztot és teát fogyasztanak reggelente. A felnőtt lakosság körében végzett országos reprezentatív felmérés szerint az időhiányra hivatkozva több mint 800 ezren éhgyomorral vágnak neki a napnak.
Míg Spanyolországban, Franciaországban vagy akár Angliában teljesen hétköznapi, hogy az emberek beüljenek valahova reggelizni, addig Magyarországon kevésbé elterjedt ez a szokás. Ugyanakkor a nyugati trendeknek megfelelően hazánkban is egyre több étterem és kávézó kínálatában szerepel kifejezetten reggeli fogás. A piac növekedése pedig azt feltételezi, hogy a kereslet is növekszik, így valószínű, hogy a jövőben a házon kívül reggelizők száma is jócskán emelkedni fog.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.