BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gödörben a vegyipar: csökkenő termelés, kevesebb dolgozó

Összehasonlító áron 13,2 százalékkal csökkent a vegyipar termelési értéke tavaly Magyarországon, folyóáron 3.112 milliárd forintot ért el, az ágazatban dolgozók létszáma 9 százalékkal csökkent - közölte a Magyar Vegyipari Szövetség (MAVESZ) kedden, az MTI-vel.

Megjegyzik, hogy a vegyipar teljesítmény csökkenése kisebb mértékű volt az ipari termelés 17,7 százalékos, illetve a feldolgozóipar 18,4 százalékos visszaesésénél. A kedvezőbb mutató döntően az ágazat közel 20 százalékát kitevő gyógyszeripar teljesítményének köszönhető, amelynek termelése - összehasonlító áron - lényegében a 2008. évi szinten maradt.

Az ágazat tavaly 74.900 munkavállalót, az iparban dolgozók 11 százalékát foglalkoztatta. A válság miatt a vegyiparban dolgozók létszáma tavaly 7.380-nal csökkent.

A vegyipar a teljes ipari termelés 17,3 százalékát tette ki, az értékesítés közel 13 százalékos csökkenésén belül a belföldi értékesítés 11,5 százalékkal, míg az export 14,4 százalékkal esett vissza.

A MAVESZ felhívja a figyelmet, hogy a vegyipar egyes ágazatainak teljesítménye jelentősen eltérő. A gyógyszeripar értékesítése 2,5 százalékkal emelkedett, ezen belül a belföldi értékesítés - összehasonlító áron - 9,1 százalékkal, míg az export 0,7 százalékkal bővült.

A kőolajfeldolgozás és kokszgyártási ágazat termelési értéke összehasonlító áron 10,5 százalékkal csökkent.

Ennél is nagyobb volt a visszaesés a vegyi anyagok és termékek gyártásában, a termelés volumene 2009-ben 16 százalékkal csökkent.

Az ágazat válság által legjobban sújtott szegmense a műanyag és gumitermékek gyártása volt, elsősorban a termékeit felhasználó más
ágazatok visszaesése miatt. A műanyag késztermékek termelése közel 25 százalékkal csökkent, míg a gumiipari termékek belföldi értékesítése közel 57 százalékkal zuhant - áll a MAVESZ közleményében.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.