A Hankook Tire gumiabroncsgyártó első negyedéves gyorsjelentésében árbevételének 17,6 százalékos javulásáról, az üzemi eredményének 500 százalékos bővüléséről számolt be az előző év hasonló időszakához képest. A tájékoztatás szerint így a bevétel 842 millió euróra, míg az üzemi eredménye 133,9 millió euró lett.
A társaság közleménye szerint az első negyedév eredményei legfőképpen a globális piacokon – többek között Koreában, Kínában és Európában – tapasztalható erős forgalomnak köszönhetők, de a termelékenység jelentős mértékű javulásának és a márkaérték erősödésének eredményeképpen minden piacon jelentős mértékben nőtt a Hankook Tire nyereségessége. Globálisan az első gyári felszerelésként szállított abroncsok szegmensében 90 százalékos éves szintű forgalomnövekedést könyvelt el a cég.
A Hankook Tire termékeinek és szolgáltatásainak Európai értékesítése 17 százalékkal nőtt, miután az egyre növekvő európai elismertségének köszönhetően a magyarországi gyár termelése jelentősen felfutott. A feltörekvő piacokon, így a FÁK országaiban 49 százalékkal, Közép- és Dél-Amerikában pedig 20 százalékkal nőtt a forgalom negyedéves szinten.
Az első negyedév sikereiben kulcsszerepet játszott még a nagyteljesítményű (UHP) gumiabroncsok értékesítése terén elért pozitív eredmény is, miután a szegmensben folytatódott az erőteljes forgalomnövekedés. A szegmens forgalma 2009 első negyedévéhez képest 81 százalékkal nőtt, ezen belül a FÁK országaiban, Latin-Amerikában, Kínában és Koreában csaknem a duplájára nőttek az eladások. Európában, a vállalat legjelentősebb Koreán kívüli piacán 51 százalékkal, Észak-Amerikában pedig 61 százalékkal nőtt a forgalom.
Seung Hwa Suh, a Hankook Tire elnök-vezérigazgatója közleményében biztosra vette, hogy a lenyűgöző 2010 első negyedéves eredmények alapján a Hankook Tire az év hátralévő részében is pozitív eredményeket fog elérni.
A Hankook Tire korábban 5100 milliárd koreai wont meghaladó forgalom elérését tűzte ki célul az idei évre (kb. 3,2 milliárd EUR). A kimagasló első negyedéves eredményeknek köszönhetően a cég közelebb került az éves cél teljesítéséhez. Az idei évben a Hankook Tire a márkanév erősítésére, a kiváló termékminőségre és szolgáltatásokra építve az ügyfél-elégedettség növelésére, valamint a prémium autógyártóknak szállított OE gumiabroncsok forgalmának bővítésére koncentrál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.