BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jön fel az Aldi, Lidl, Penny, de még a Tesco a nyerő

Nem történt változás : a Tesco, a CBA és a Coop volt a legnagyobb forgalmú élelmiszer-kereskedelmi lánc 2009-ben is. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 2009. évi rangsora, amit a vállalatok saját közlése, illetve becslések alapján állítottak össze.

Az üzletláncok legújabb rangsora azt mutatja, hogy folytatódik az élelmiszer-kiskereskedelem koncentrációja, a vásárlói igények változásainak megfelelően. A legtöbb magyar fogyasztó számára egyre inkább a boltválasztás legfontosabb kritériumává lépett elő, hogy egy üzletben megtaláljon mindent, amire szüksége van, mégpedig könnyen és gyorsan - olvasható a piackutató elemzésében.

Az éllovas Tesco forgalma egy év alatt 602 milliárd forintról 638,4 milliárdra nőtt. A második helyezett CBA (547,5 milliárd) és a Coop (510 milliárd) valamit ugyancsak javított 2008-hoz képest - derül ki az összeállításból. A piackutató egy magyar sajátosságra is felhívja a figyelmet: a magyar tulajdonban lévő vállalatok előkelő pozíciója fehér hollónak számít Közép-Európában. Hazai tulajdonú láncok ugyanis hasonlóan magas forgalmakat, illetve piaci részesedéseket régiónk egyetlen más országában sem érnek el.

A több csatornát működtető Tesco piacvezető pozícióját többek között terjeszkedésének is köszönheti. Egy év alatt tizenhárom hiper- és tizenöt szupermarkettel, összesen 176 üzletre bővítette hálózatát. Az említett bolttípusokon kívül belvárosokban expressz, az északnyugati megyékben pedig S-market üzletei várják a vevőket.

A négy diszkont lánc – Lidl, Penny Market, Aldi és Profi – a legutóbbi időszak nyertesei közé tartozik. A Nielsen által becsült együttes forgalmuk 14 százalékkal emelkedett, egyik évről a másikra, és múlt évben meghaladta a 430 milliárd forintot. Jelentős növekedésük egyik fő oka, hogy a fogyasztók egy része olcsóbb üzletek felé fordult a legutóbbi időszakban. Másik pedig, hogy a hazai diszkont hálózat 39 egységgel bővült egyik évről a másikra. A Lidl tizenhét, Aldi tizenhárom, míg a Penny Market kilenc új diszkontot nyitott Magyarországon.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.