A márciusban végzett felmérés szerint – ha kicsivel is – de az amerikai autógyárak legyőzték ázsiai riválisaikat a lakosság körében. A megkérdezettek 38 százaléka szerint a hazai gyártású autók a legjobbak, míg 33 százalék esküszik az ázsiai márkákra. Amikor ugyanezeket a kérdéseket 2006-ban feltették, még 46 százalék vélekedett úgy, hogy az ázsiai típusok a legjobbak.
Az amerikai lakosság az ázsiai gyártók közül egyértelműen Japánt teszi első helyre, míg az európai márkákat 15 százalék tartja a legjobbnak – ez az arány nagyjából változatlan az előző évhez képest. David Williams, az üzleti tanulmányok professzora az AP-nek úgy nyilatkozott: a Toyota kálváriája jelentős szerepet játszott az amerikai márkák előretörésében, a jelenséget pedig felerősítette a Ford népszerűségének növekedése.
Mindezt jól mutatják a számok: 2006-ban 25 százalék állította, hogy a Toyota a legjobb márka, idén az arány már csak 15 százalék. A Ford viszont 9 százalékról 18 százalékra javította népszerűségét az elmúlt négy évben. A General Motors – a csődeljárás ellenére – 2006-hoz hasonlóan most is 18 százalék számára a legjobb autógyár. Ugyanakkor az általános bizalmatlanságot jól jelzi, hogy a múlt hónapban a megkérdezetteknek csak 51 százaléka vélte úgy, hogy az Egyesült Államokban értékesített autók biztonságok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.