BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mégsem lesz teljesen kínai a Volvo

A Volvo svéd márka marad, és folytatja az üzleti és terméktervek fejlesztését. Az eddigi üzleti tevékenységre építve a Volvo megtartja technológiai, innovációs és iparági vezető szerepét a biztonság, a gazdaságos üzemanyag-felhasználás és a környezetvédelem terén – ígéri az új tulajdonos Zhejiang Geely Holding Group Co. Ltd.

Március 28-án a Zhejiang Geely Holding Group Co. Ltd. és a Ford Motor Company aláírta a Volvo Car Corporation tulajdonjogát érintő részvényvásárlási szerződést. A tranzakció várhatóan 2010 harmadik negyedévében fejeződik be.

Az új tulajdonos közleményében leszögezi: a Volvo termékkínálata megmarad, és a termelés a meglévő európai létesítményekben folyik tovább, miközben a Geely megfontolja a kínai összeszerelés folyamatos bevezetésének lehetőségeit a kínai és egyéb fejlődő piacokra.

A tranzakciós folyamat befejeztével a Volvo Cars külön vállalat lesz saját vezetőséggel a svédországi Göteborgban. A vezetőség feladata lesz, hogy fenntartsa a Volvo Cars vezető szerepét a biztonság és a tiszta, környezetbarát technológiák terén, és hogy bővítse a vállalatot, mint világszerte vezető, több mint 100 piacon jelen lévő prémiumkategóriás márkát.

A Volvo a kínai holdingon belül független vállalatként tartja fenn a márka erősségét, és hű marad alapvető értékeihez: a biztonsághoz, a minőséghez, a környezettudatossághoz és a modern skandináv tervezéshez.

A kínai erős növekedési potenciállal a Volvo célja, hogy a következő években növelje részesedését és az eladott gépkocsik számát Kínában. Kínában már most is jelentős a márka jelenléte, 2009-ben az ötödik, 2010 márciusában pedig már a Volvo harmadik legnagyobb piacának bizonyult az ázsiai ország.

Kínában a prémium autók eladása az előrejelzések szerint 2010-2015 között 72 százalékkal fog növekedni. A Geely nem tervez jelentős átszervezést a Volvónál.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.