Az Európai Unió jelenlegi szabályai szerint a hamu miatt törölt járatok utasai számára élelmet és szállást kell biztosítania a cégeknek. A BBC jelentése szerint azonban több légitársaság a mostani helyzetben a szabályok megváltoztatását követeli.
Járattörlés esetén a vonatkozó uniós rendelet értelmében az utasoknak díjmentesen legalább a következőket kell felajánlani: a várakozási idővel ésszerű arányban étkezést és frissítőket, szállodai elhelyezést, ha egy vagy több éjszakás ott tartózkodás szükséges vagy ha az utazónak a szándékaihoz képest tovább kell ott tartózkodnia. Emellett jár a szállítás a repülőtér és a szálláshely (hotel vagy egyéb) között.
Ezen kívül az utasoknak díjmentesen két telefonhívást, telex vagy faxüzenet, vagy e-mail küldését kell felajánlani. A csökkent mozgásképességű személyek és az őket kísérő személyek, valamint a kíséret nélkül utazó gyermekek szükségletei is különös figyelmet érdemelnek.
Michael O’Leary, a fapados Ryanair elnök-vezérigazgatója szerint "abszurd dolog", hogy cégének sok ezer eurót kell fizetnie valakinek, akinek a repülő jegye esetleg csak néhány euróba került. O’Leary szerint a Ryanair csak az utasok menetjegyének eredeti árát téríti meg, és nem többet, ezzel potenciálisan vállalva az összetűzést az ír légügyi szabályozási bizottsággal és az EU-val. "Vállaljuk, hogy a bíróságon találkozunk velük, mert őszintén szólva úgy gondolom, ez jó alkalom a légitársaságok részére, hogy leleplezzék ezt a nonszenszet" - hangoztatta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.