BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Reklámbevételek: hasít az internet

Nőhet az év második negyedében az internetes és a kábeltelevíziós reklámbevétel a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva – állítja a Marketing&Media és az Ipsos által készített, Magyar Médiaindex néven futó, hirdetők, médiatulajdonosok és ügynökségek körében készített felmérés.

A megkérdezettek 83 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az online sajtótermékek a közeli jövőben bevételeik bővülésére számítanak. Hasonlóan nagy szám csak a kábeltelevíziók esetében született, a megkérdezettek közel kétharmada prognosztizált bővülést, míg csökkenést mindössze a válaszadók egytizede jósolt.

Az országos televízióknál pontosan fordítottan nyilatkoztak a kutatás résztvevői: fele voksolt a csökkenés mellett, a növekedésre pedig 30 százalék lát esélyt. A rádiók esetében a többség viszszaesést valószínűsített, s körülbelül 15–25 százalék közöttire tehető azok aránya, akik a változatlan költéseket tartják elképzelhetőnek. Lehetséges növekedésről csupán 17 százalék számolt be.

A megkérdezettek közel 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy saját vállalatának médiaköltései nem változnak a második negyedévben 2009 hasonló időszakához képest, és 10 százalékponttal többen állították, hogy növelik (34 százalék) kiadásaikat, mint ahányan azt mondták, hogy csökkentik (24 százalék). Szektorok szerinti bontásban a legtöbben (46 százalék) az autóágazat költéscsökkenésére voksoltak. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.