A tavalyi évben nagyobb átrendeződést tapasztalhattak a felnőttképzési piacon tevékenykedők. A DGS Global Research felméréséből kiderült, hogy a válság következtében a céges képzések területén 50 százalékkal visszaesett a képzéseket saját forrásból finanszírozó vállalatok száma, emiatt az állami, pályázati források még ma is keresettek.
A vállalatok ugyanakkor felismerték, hogy a képzések elengedhetetlenek, mivel a kitűzött célokhoz és piacszerzéshez szükség van új tudásra és képzett munkaerőre, ezért a cégek esetében a vezetőképzés, a tehetségmenedzsment és a képzések hatékonyságnövelése felértékelődött.
A vállalati képzések tehát továbbra is jó befektetésnek számítanak, mert azon kívül, hogy a vállalat érdekeit szolgálják, az egyén karrierjét is támogatják, ezáltal motivációs eszközként is alkalmazhatóak. A cégek 78 százaléka egyébként úgy nyilatkozott, hogy szeretnék kihasználni a szakképzési hozzájárulás adta lehetőséget, 31 százalék szerint pedig a pályázatok nyújtotta források is célra vezetőek lehetnek.
A DGS Global Research felmérésével szinte teljesen azonosak a pénzügyi, és gazdasági képzések területén piacvezető Perfekt Zrt. tapasztalatai, mely szerint a cégek elsősorban szakmai képzésekre költöttek leginkább 2009-ben és várhatóan idén is erre fognak. A rangsor harmadik helyére a vezetői kompetenciák fejlesztése került, a coaching pedig – a korábban tapasztaltakhoz képest - még lejjebb csúszott a listán, valószínűleg költségtakarékossági szempontok miatt.
A Perfekt Zrt. tapasztalatai szerint az Országos Képzési Jegyzékben (OKJ) szereplő képzések és informatikai képzések területén is csökkent a kereslet. Utóbbinak több oka lehet: vagy a munkavállalók maguknak finanszírozzák az ilyen típusú képzéseket, vagy megfelelően ismerik, használják a különböző informatikai rendszereket, programokat. A hosszabb időtartamú OKJ-s képzések iránti alacsonyabb érdeklődés oka az lehet, hogy a vállalatok inkább a rövidebb, költségtakarékosabb képzéseket preferálják. A vizsgálatból az is kiderül, hogy a képzésekre elsősorban a középvezetőket és a diplomás munkavállalókat küldik, míg legkevésbé a fizikai dolgozók képzésére szentelnek erőforrást a vállalatok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.