BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sziget 2010: 12 ezer a napijegy - Mit kapunk érte?

Nem lazít a tavaly bevezetett válságkezelő intézkedéseken a Sziget Fesztivál szervezője: marad többek közt a szigorú költségvetés és a megerősített külföldi reklámkampány is – tudta meg a Világgazdaság Gerendai Károlytól, a Sziget Kft. ügyvezetőjétől.

A cég az idén főleg az új Stargarden fesztiváltól vár számottevő forgalombővülést. A 390 ezres látogatószámával és 150 millió forintos nyereségével a válság dacára üzleti szempontból a tavalyi volt az eddigi legsikeresebb Sziget Fesztivál, ez talán részben azoknak a válságkezelő intézkedéseknek is köszönhető, amelyeket megléptünk” – mondta lapunknak Gerendai Károly, utalva arra, hogy a múlt évben a költségcsökkentés jegyében színpadokat vontak össze, állami segítséget kértek, azonban végül nem kaptak, miközben megerősített külföldi reklámkampánnyal és speciális diákkedvezményekkel próbálták fenntartani a látogatottságukat.

A tavalyi siker ellenére az esemény fő szervezője az eddigi jelekből nehéz évre számít az idén. „Volt olyan szponzor, aki kiszállt, illetve sokan csökkentették a támogatásuk összegét, így új támogatókat kell szereznünk ahhoz, hogy elérjük a tavalyi szintet a szponzori pénzek tekintetében” – mondta Gerendai, hozzátéve, több céggel tárgyalnak erről. Emellett szerinte a nézőszámban is előfordulhat az idén némi visszaesés.

„Mindezek miatt gyakorlatilag kőbe véstük a Sziget költségvetését, amely nem haladhatja meg a tavalyi 2,65 milliárd forintot, csak egyetlen esetben, ha olyan nemzetközi sztárt sikerülne idehívni, aki jelentős többletlátogatót vonzana a rendezvényre” – mondta. A jegyárakat is tovább emelik az idén, 10 ezer helyett 12 ezer forint lesz a napijegy, ezzel a nézőszám esetleges visszaeséséből származó bevételkiesést kompenzálják.

A Sziget teljes költségvetésének 75-80 százalékát a jegyárbevétel teszi ki, a vendéglátásból származó bevételek évek óta 5-6 százalékon állnak, a maradék pedig a szponzoroktól jön. Az idén még nagyobb hangsúlyt helyeznek a külföldi promócióra: közvetlen reklámra körülbelül 400 ezer eurót költenek, a különböző együttműködésekkel a nemzetközi kampány értéke meghaladhatja az egymilliót. „A magyar piacban már nincs sok tartalék a Sziget szempontjából, a külföldi vendégek terén azonban még nagy a növekedési potenciál.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.