A WizzAir a közel múltban bevezette a késési jótállást, amellyel a légitársaság tovább kívánja erősíteni az utasok légitársaságba vetett bizalmát. A WizzAir-féle késési jótállás lényege, hogy amennyiben a járat két órát vagy ennél többet késik, 27 500 forintot ír jóvá a légitársaság az utas WIZZ számláján. A szolgáltatást - amely előzetes regisztrációhoz kötött – legkésőbb az indulás előtt 2 nappal, 2 750 forintos áron (utasonként és járatonként) lehet megvásárolni.
Késés esetén a garantált összeget 7 napon belül jóváírják az utas WIZZ számláján. A jóváírt összeget egy éven belül bármelyik járatfoglaláshoz vagy termékvásárláshoz fel lehet használni a légitársaság tájékoztatása szerint.
Az Európai Bíróság 2009. november 19-én közzétett ítélete kimondja, hogy a késéssel érintett járatok utasai a járat törléssel azonos mértékű kártalanításra jogosultak, ha végső célállomásukat a légitársaság által eredetileg tervezetthez képest három vagy több órával később érik el.
Kétségtelenül nem lehet elvitatni a késési jótállás intézményének pozitív vonását: ha a késés 2 és 3 óra között van, és az utas megváltotta a jótállás díját, akkor a légitársaság 27 500 forintnyi kreditet ír jóvá az előzetesen létrehozott WizzAir számlán az utas számára. Emellett a késési jótállás minden típusú késésre érvényes, még azokra is, amelyek nem a légitársaságtól függenek, így például az időjárás vagy munkabeszüntetés miatt bekövetkező késésekre is.
Az Európai Fogyasztói Központ álláspontja szerint késés miatti kártérítés azonban – a vis maior esetét kivéve, - automatikusan járna minden utasnak a 3 órát meghaladó késés esetében anélkül, hogy azért előzetesen külön díjat fizetne. Ilyenkor a kártérítés pénzben jár, nem pedig az adott légitársaságnál jóváírt repülési kreditben. A késési jótállás összege minden esetben 27 500 forint – ezzel szemben az uniós szabályok szerint a három órás vagy az azt meghaladó késések esetében a fogyasztóknak fizetendő kártérítés legalacsonyabb összege is 250 euró – pontosan a kétszerese annak, amit a WizzAir ajánl.
Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország bízik abban, hogy a légitársaságok az általuk biztosított többletjogok mellett, mindenféle díjszabás nélkül maradéktalanul biztosítják a légiutasokat megillető jogokat a fogyasztóknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.