A Telenor Csoport leányvállalata, a hamarosan Telenor névre váltó Pannon ma közzétette 2010 első negyedévére vonatkozó eredményeit. Tíz százalékkal csökkent az árbevételt 2009 első negyedévéhez képest. A 42,1 százalékos EBITDA-ráta azonban továbbra is hatékony működést jelez.
A beruházási költségek 1,7 milliárd forintot tettek ki 2010 első negyedévében, ami 38 százalékkal marad el az egy évvel korábbi szinttől. Az idei beruházások elsősorban a mobil szélessávú technológiákat érintik.
A működés első negyedéves átszervezése és az ezzel járó leépítés mellett - amely összesen 250 dolgozót és egyéb, nem pannonos alkalmazottakkal betöltött pozíciót érintett. „Árbevételünket továbbra is rontja az egyre elhúzódó recesszió. Változatlanul kiemelt célunk, hogy jobb ár-érték arányt nyújtsunk szűkös forrásokból gazdálkodó ügyfeleinknek, valamint jó készpénzgazdálkodással és költségcsökkentéssel forrásokat szabadítsunk fel új termékek és szolgáltatások fejlesztésére” – jelentette ki Anders Jensen, a Pannon vezérigazgatója.
A recesszió ügyfélköltésre gyakorolt negatív hatása miatt 29 ezerrel csökkent az előfizetések száma a vizsgált időszakban, így a negyedév végén a Pannon 3 582 000 előfizetéssel rendelkezett. A csökkenés a kártyás egyéni előfizetők szegmensére volt jellemző. A Pannon (forgalmazásban részt vevő kártyák száma alapján számított) negyedév végi piaci részesedése 32,98 százalék volt 2010 márciusában, ami enyhe csökkenés 2009 negyedik negyedévéhez képest. A társaság egy előfizetésre jutó forintban számított átlagos havi árbevétele 12 százalékkal maradt el a 2009 negyedik negyedévi értéktől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.