A roncsprémium-programok legfőbb haszonélvezői a kicsi, kis fogyasztású tömegautókat gyártó márkák, közöttük is a Fiat. A cég Európában eladott autóinak 60 százaléka sorolható ebbe a szegmensbe. Ugyancsak nyertesen kerülhet ki a válságból az európai piacvezető Volkswagen, amely kiemelkedően magas likviditására támaszkodva élharcosa az agresszív árversenynek.
A Fiat Group Automobiles (FGA) – amely a kisautók szegmensében csaknem egyharmados piaci részesedéssel bír – az idei első negyedévben 352 millió. A Volkswagen idei első negyedéves csoportszintű üzemi eredménye 848 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 312 millióról. Az értékesítés 24,4 százalékkal nőtt, javarészt még a roncsprémium okozta tavalyi megrendelések növekedése miatt.
A személyautók és kishaszonjárművek európai piacán a legnagyobb növekedést a Renault SA érte el, a csoport bevételei pedig még az elemzőket is meglepték. A társaság első negyedéves 9,07 milliárd eurós árbevétele 28,4 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.
A nagyok között tavaly egyedüliként veszteséges PSA Peugeot Citroën csoport első negyedéves árbevétele 14 milliárd euró volt, ez 27,5 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest. A PSA az összeurópai kereslet 9 százalékos visszaesésével kalkulál idénre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.