Az egész világot megrengető gazdasági és pénzügyi válság megkérdőjelezett jó néhány korábbi értéket, és megerősítette, vagy megrendítette az egyes márkákba, intézményekbe és foglalkozásokba vetett bizalmat. Valószínűnek látszik, hogy az a márka, amely most meg tudott állni a lábán, a később is sikeresen szembe tud nézni a kihívásokkal, ezért minden egyes voks nagyon értékes, amit a fogyasztók kedvenceikre leadtak.
A legmegbízhatóbb márkák sorrendje alig változott Európában ez elmúlt öt évben, abban a húsz közös kategóriában, amelyet mind a 16 országban vizsgált a felmérés. Az első két helyen továbbra is a Nivea és a Nokia áll, utóbbi idén 14 országban lett az első. A Nivea viszont idén is mind a 16 európai országban tarolt. Megőrizte pozícióját a Visa is, amely a 16-ból 14 országban nyert, de Magyarországon már öt éve tartja vezető helyét a Mastercard. A Canon 14 országban lett az első, eggyel több helyen, mint egy éve. A legmegbízhatóbb márkák sorrendje nemcsak két márkával bővült, hanem kicsit módosult is az idén. A tavalyihoz képest új szereplő rajta a L’Oréal (hajápolás), a Schwarzkopf, az Opel az Orange és a Bosch.
A legdinamikusabb és a leginkább helyi kategóriának az internet-szolgáltatók számítanak: mind a 16 országban más márka került az élre, jóllehet nem mindenhol a tavalyi nyertesek kapták a legtöbb szavazatot. Egyre inkább lokálissá válik a mobilszolgáltatók kategóriája is. Az Orange volt az egyetlen, amely három országon meg tudta szerezni a legtöbb szavazatot: a Vodafone-nak és a T-Mobile-nak ez csak két-két országban sikerült.
A húsz közös kategória mellett minden ország lehetőséget kapott arra, hogy egyedileg is felállítson egy sorrendet azokból a márkákból, amelyek az adott országban ismertek, és amelyek nem szerepeltek a közös kategóriákban. A magyarok ugyanúgy, mint tavaly, 15 kategóriát szavaztak be a legjobbak közé. A legkevesebb kategóriát a svédek, a legtöbbet pedig a portugálok nevezték meg. Érdekes, hogy például a teát kilenc országban jelölték meg, és összesen nyolc nyertes márka lett. Ahol bekerült a helyi márkák közé az ásványvíz, ott helyi brand került az első helyre – mint Magyarországon is. Épp fordított volt a helyzet a csokoládéknál, ahol kilenc ország közül csak kettőben győzött helyi márka: Nagy-Britanniában a Cadbury, Finnországban pedig a Fazer.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.