BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A legmegbízhatóbb európai márkák - Lista!

A Reader’s Digest „Európai Megbízható Márkák 2010” felmérésében már számos tendencia is kirajzolódott. A leglényegesebb közülük talán az, hogy az elmúlt kilenc évben érezhetően esett a bizalom általános szintje – és ez csaknem az összes márkára és foglalkozásra igaz. A márkák és a foglalkozások sorrendjében is volt némi átrendeződés, és látszik, hogy néhány foglalkozás és intézmény imázsát is megtépázta a gazdasági válság.

Az egész világot megrengető gazdasági és pénzügyi válság megkérdőjelezett jó néhány korábbi értéket, és megerősítette, vagy megrendítette az egyes márkákba, intézményekbe és foglalkozásokba vetett bizalmat. Valószínűnek látszik, hogy az a márka, amely most meg tudott állni a lábán, a később is sikeresen szembe tud nézni a kihívásokkal, ezért minden egyes voks nagyon értékes, amit a fogyasztók kedvenceikre leadtak.

A legmegbízhatóbb márkák sorrendje alig változott Európában ez elmúlt öt évben, abban a húsz közös kategóriában, amelyet mind a 16 országban vizsgált a felmérés. Az első két helyen továbbra is a Nivea és a Nokia áll, utóbbi idén 14 országban lett az első. A Nivea viszont idén is mind a 16 európai országban tarolt. Megőrizte pozícióját a Visa is, amely a 16-ból 14 országban nyert, de Magyarországon már öt éve tartja vezető helyét a Mastercard. A Canon 14 országban lett az első, eggyel több helyen, mint egy éve. A legmegbízhatóbb márkák sorrendje nemcsak két márkával bővült, hanem kicsit módosult is az idén. A tavalyihoz képest új szereplő rajta a L’Oréal (hajápolás), a Schwarzkopf, az Opel az Orange és a Bosch.

A legdinamikusabb és a leginkább helyi kategóriának az internet-szolgáltatók számítanak: mind a 16 országban más márka került az élre, jóllehet nem mindenhol a tavalyi nyertesek kapták a legtöbb szavazatot. Egyre inkább lokálissá válik a mobilszolgáltatók kategóriája is. Az Orange volt az egyetlen, amely három országon meg tudta szerezni a legtöbb szavazatot: a Vodafone-nak és a T-Mobile-nak ez csak két-két országban sikerült.

A húsz közös kategória mellett minden ország lehetőséget kapott arra, hogy egyedileg is felállítson egy sorrendet azokból a márkákból, amelyek az adott országban ismertek, és amelyek nem szerepeltek a közös kategóriákban. A magyarok ugyanúgy, mint tavaly, 15 kategóriát szavaztak be a legjobbak közé. A legkevesebb kategóriát a svédek, a legtöbbet pedig a portugálok nevezték meg. Érdekes, hogy például a teát kilenc országban jelölték meg, és összesen nyolc nyertes márka lett. Ahol bekerült a helyi márkák közé az ásványvíz, ott helyi brand került az első helyre – mint Magyarországon is. Épp fordított volt a helyzet a csokoládéknál, ahol kilenc ország közül csak kettőben győzött helyi márka: Nagy-Britanniában a Cadbury, Finnországban pedig a Fazer.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.