A világ teljes személyautó-értékesítése a tavalyi 10 százalékos csökkenés után idén 2,5 százalékos növekedésbe fordulhat, ám ez sovány vigasz a gyártóknak, hiszen a 2007-es csúcsévtől az idei eladások még mindig több mint 10 százalékkal elmaradnak.
Az autóértékesítésben vezető szerepet játszó régiók közül az elmúlt két évben legnagyobbat bukó Egyesült Államokban idén már 10,3 százalékos növekedés valószínűsíthető az eladásokban, ám ez nem kárpótolja a gyártókat: a 2007-es értékesítésnél ezzel együtt is 28 százalékkal kevesebb autót tudnak eladni az év egészében.
Európában 5,9 százalékos visszaesés várható, a kifutó kormányzati vásárlásösztönző programok miatt ugyanis több nagy országban két számjegyű visszaeséssel kell számolni. Ezen belül Németországban 24, Franciaországban és Olaszországban pedig 12-12 százalékkal kevesebb autót adnak el idén, mint tavaly. Az európai piac szempontjából meghatározó további két országban – ez az öt ország szívja fel az Európában eladott személygépkocsik 70 százalékát – Nagy-Britanniában stagnálásra, Spanyolországban pedig 12 százalékos növekedésre számítanak a Crédit Agricole elemzői.
A kormányzati programok tavaly mintegy 2 millió autó eladásával stimulálták az európai piacot, de a 27 tagország és az EFTA területén idén még így is 14,5 százalékkal kevesebb személygépkocsi talál gazdára, mint 2007-ben. Amíg három évvel ezelőtt az európai értékesítés hajszál híján elérte a 16 millió darabot, addig idén 13,6 millió autó értékesítése várható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.