A vállalat erős évet zárt 2009-ben, hiszen a gazdasági válság ellenére növelni tudta adózás előtti eredményét. A 2008-as 2,5 milliárd eurós bevételhez képest elenyésző hatású volt a válság, hiszen a társaság 2,46 milliárd eurós bevétele szinte megegyezik a korábbi évével. Az Amadeus IT Holding adózás előtti eredménye azonban 20 millió euróval haladta meg a 2008-as szintet, s ez nagymértékben köszönhető a folyamatos technológia alapú befektetéseknek és a mérethatékony működésnek. Az igazi sikereket a vállalat a második és a negyedik negyedévben könyvelhette el, amikor 10,8 illetve 14,3 százalékkal tudta növelni adózás előtti eredményét. A bevételek 93 százaléka képződik hosszú távú, stratégiai partnerségi kapcsolatokból, amely a társaság stabilitását és kiszámíthatóságát példázza.
A 2009-es esztendő eredményeinek folytatásaként 2010-ben is sikeres első két hónap áll a vállalat mögött. A Disztribúciós üzletágban az utazási irodák légi foglalásai éves összehasonlításban csaknem 9 százalékkal nőttek, az Informatikai Megoldások üzletágban az utas létszám volumenének növekedése pedig csaknem 42 százalék az előző évihez képest. A növekedés fő motorja az Altea platformra történő áttérés volt, amelyet az Amadeus az elmúlt tizenkét hónap során valósított meg.
A társaság erős cash flow termelő képessége révén 2009-ben is 257 millió eurót fordított kutatás-fejlesztésre, miközben a nettó adósság 3.288 milliárd euróra csökkent 2009. december végére az előző évi 3,7 milliárdhoz képest. A vállalatot mindig is a folyamatos innováció és a nyereséges növekedés jellemezte, melynek motorja a 2005. óta K+F-re fordított több mint egymilliárd euró, mind az utazási Disztribúciós, mind pedig az Informatikai Megoldások üzletágban.
Az Amadeus jelentős átalakuláson ment keresztül mióta leányvállalatát, az Amadeus IT Group S.A.-t 2005-ben kivásárlás útján kivezették a tőzsdéről. Az Amadeus hagyományos utazási disztribúciós platformja jelenleg több mint 103 000 utazási iroda értékesítési pontjait köti össze több mint 720 légitársasággal (melyek közül több mint 460-nál lehet foglalást végezni), több mint 85 000 szállodával és sok más idegenforgalmi szolgáltatóval. 2004 óta az Amadeus stabil piacvezető az utazási disztribúciós szektorban, és jelentős növekedést ért el Nyugat-Európában, Kelet- és Dél-Európában, valamint az olyan gyors növekedést produkáló feltörekvő régiókban, mint a Közel-Kelet, Afrika, Ázsia csendes-óceáni régiója, illetve Dél- és Közép-Amerika. Az Amadeus saját becslése szerint jelenleg globális piaci részesedése jelenleg 37 százalékos, és vezető pozíciót tölt be minden olyan régióban, ahol üzleti tevékenységet folytat, kivéve Észak-Amerikát, az ügyfélmegtartási hányad pedig meghaladja a 95%-ot az utazási iroda és légitársaság ügyfelek körében.
Mind az Amadeus innovatív Informatikai Megoldások üzletága, mind pedig az Amadeus Disztribúciós és Informatikai Megoldások üzleti területek jelentős növekedést könyvelhettek el az elmúlt esztendőben. Előbbi éves szinten 9,6 százalékkal bővítette növekedését, míg utóbbi magas szintű szolgáltatásai révén vált piacvezetővé az adatfeldolgozás terén.
Az Amadeus IT Holding, S.A. 2010 márciusában azt a szándékát is bejelentette, hogy 2010 első felében – a piaci viszonyok függvényében – kezdeményezte a cég részvényeinek bevezetését a Spanyol Értéktőzsdékre. A vállalat 2010. április 29-én, 11 órakor kezdte el a kereskedést a madridi, barcelonai, bilbaoi és valenciai tőzsdén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.