Bartók János, a TeleData Kft. ügyvezető igazgatója a döntéssel kapcsolatban elmondta: "A bírósági döntés azért is fontos számunkra, mert azt szeretnénk, ha minél kevesebb illegális adatfelhasználó működne az éves szinten mintegy 35 milliárd forint forgalmú direkt marketing piacon. A bírósági ítélet bizonyítja igazunkat, s arra is felhívja figyelmet, hogy nem érdemes a tilosban járni."
Hozzátette, a TeleData azon dolgozik, hogy tovább tisztuljon a direkt marketing piac, s mindenki a jogszabályokat betartva dolgozzon a piacon.
Az ügyvezető rámutatott, az ítélet a gyakorlatban is bünteti a személyes adatok illegális felhasználását a direkt marketingben. Ez nemcsak azért fontos, mert az ítélet védi üzleti érdekeiket, ezen belül a társaság tulajdonában lévő TeleTárban lévő személyes adatokat, hanem azért is, mert reményeik szerint az ítélet nagyobb védelmet nyújt azoknak az embereknek is, akik hozzájárultak vagy éppen tiltják adataik marketing célú felhasználását.
A bíróság ítéletében kötelezte a Dinasztia Hotel Kft.-t a jogsértés abbahagyására, s eltiltotta a további jogsértéstől. Kötelezte arra is, hogy 15 napon belül szolgáltasson adatot a felperesi adatbázis jogellenes felhasználásával kialakított üzleti kapcsolatairól. Ezen túlmenően az alperesnek 15 napon belül saját költségén két országos napilapban nyilvánosságra kell hoznia az ítéletet.
A bíróság megállapította, hogy az alperes, a Dinasztia Hotel Kft. megsértette a felperes, mint adatbázis előállító jogát, mert a "TeleTár" elnevezésű adatbázisából a felperes, a TeleData hozzájárulása nélkül ismételten és rendszeresen kimásolta, illetve direkt marketing céljára hasznosította az adatokat. Ezen túlmenően egyebek mellett olyan előfizetőt is megkeresett ajánlatával, aki e megkeresés lehetőségét előzetesen megtiltotta. Az alperes mindezzel kárt okozott a felperesnek.
A TeleData már nem első alkalommal nyert hasonló bírósági perben és jelenleg is több, megítélésük szerint az adatbázisukat illegálisan, ill. jogsértő módon felhasználó cég ellen folytatnak peres eljárást.
A Magyar Telekom Csoporthoz tartozó TeleData Kft. 1991-ben jött létre. A vállalat a magyarországi távközlési előfizetők adatainak kezelésén, nyomtatott és CD-telefonkönyvek (TeleTár) értékesítésén túl direktmarketing-szoláltatást kínál.
A TeleData rendelkezik Magyarország egyik legnagyobb adatbázisával, amely minden eddiginél pontosabb és költséghatékonyabb direktmarketing-adatbázis hátteret ad a kis- és középvállalatok, a marketingkommunikációs cégek számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.