A GFK adatai szerint a hordozható navigációs rendszerek eladott menynyisége 2009 első felében az egy évvel korábbihoz képest 9 százalékkal csökkent Európában, az átlagár pedig 20 százalékkal, 163 euróra esett.
Az olyan népszerű funkciók, mint a háromdimenziós grafika, a kereszteződések realisztikus megjelenítése és a valós idejű forgalmi információ bizonyos mértékben hozzájárultak a jelentős mértékű árcsökkenés enyhítéséhez. A GfK számításai szerint 2009-ben a hordozható navigációs eszközök teljes európai értékesítése 16,5 millió darab körül volt. Kelet-Európa legtöbb országában a piac zsugorodása rendkívül kemény árversenyt eredményezett a navigációs eszközök piacán, ez oda vezetett, hogy a belépőszintű készülékek ára Magyarországon például felére zsugorodott.
Ez persze a fogyasztók számára jó hír, hiszen így itthon akár már 25 ezer forint körüli áron lehet alapfunkciókkal ellátott GPS készüléket vásárolni, míg a komolyabb eszközök esetében a 2007-es bruttó 150 ezerről 80-90 ezer forintra csökkent az ár.
Persze a folyamatnak van árnyoldala a végfelhasználók számára is, mivel a meredek áresés következtében kisebb az az árrés, amelyből a forgalmazóknak és a gyártóknak többek között a szervizhátteret, a marketinget, a támogatást kell biztosítaniuk – mutatott rá Molnár Zsolt, a portugál NDrive magyarországi leánycégének termékfejlesztési menedzsere. Ez többek között azzal is járhat, hogy ritkábban jelennek meg frissítések, vagy a forgalmazó csődje miatt megszűnik a támogatás az adott készülékre – tette hozzá a szakértő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.