Mindez olyan, a hálózattól független tényezőkkel is magyarázható, mint például az Avatar mozisikere, amely a bevásárlóközpontokban működő éttermek forgalmát is növelte – tette hozzá Radek Janalík, aki azonban úgy látja: a tartós fellendülésre még legalább egy-két évet várni kell Magyarországon.
A válságot ennek ellenére viszonylag épen vészelte át a McDonald’s. Miközben a hazai vendéglátóhelyek 10 százalék körüli visszaesést voltak kénytelenek elszenvedni tavaly, a legnagyobb hazai étteremlánc bevétele mindössze 3,3 százalékkal esett vissza. Az egy évvel korábbi 79 milliós vendégszám nagyjából egymillióval csökkent, ám ez nem azt jelenti, hogy kevesebben jártak a McDonald’sokban. Ám amíg korábban egy vendég átlagosan 2,3-szor tért be havonta valamelyik étterembe, ez tavaly 1,8 alkalomra csökkent. Az átlagos vásárlás összege a 2008-as szinten, ezer forint körül maradt.
„Az étteremlánc számára 21 éves fennállása óta a tavalyi volt az első esztendő, amikor az előző évhez viszonyítva csökkent az eredménye. Nehéz azonban ennek az esztendőnek az értékelése, hiszen 2008 nagyon sikeres volt a McDonald’s számára” – mondta el az ügyvezető. Hozzátette: az akkori, éves szinten 12 százalékos bevételnövekedéshez képest romlottak az eredmények, ám a 37,4 milliárd forintos forgalmat sikerként könyvelhetik el, hiszen komoly kihívásokkal kellett szembesülniük.
Radek Janalík elsősorban az áfa júliusi, öt százalékpontos emelését hangsúlyozta, ugyanakkor a forint év eleji zuhanása, illetve az éves átlagban a 2008-asnál 12 százalékkal alacsonyabb euróárfolyam is negatívan befolyásolta a cég eredményességét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.