A Pesti Est esetében a tavaly nyáron a lap tartalmi átalakításának gyümölcse egyértelműen beérni látszik: a lap olvasóinak száma 16,8 százalékkal nőtt az előző negyedévi eredményekhez képest - tájékoztatott az Est Media Group (EMG). Mindeközben – az időközben szintén az EMG kereskedelmi portfoliójába került – EXIT Magazin is 11,9 százalékkal növelte olvasottságát.
A társaság szerint mindez azért is tekinthető óriási sikernek, mert a teljes mért sajtópiac 2,1 százalékkal csökkent (minden, az Ipsos/GfK olvasottsági kutatásba bevont lap adatait alapul véve). Azaz a Pesti Est és Est Lapok (a 19 helyi mutáció összességében 2 százalékos növekedést mutatott), valamint az EXIT Magazin szembe megy a sajtópiac negatív olvasottsági trendjével.
A Pesti Est-nél tavaly nyáron végrehajtott tartalmi, szerkezeti átalakítását és a szerkesztőség felfrissítését a megváltozott piaci igények, szokások indukálták. Ebbe a stratégiába illeszkedik az est.hu teljes megújulása is, amelyre idén tavasszal került sor. Ezek együttes hatása jelentkezik az elmúlt félév olvasottsági adatainak ilyen kiemelkedően pozitív változásában.
„Reményeink szerint mindez a szkeptikusokat is meggyőzi: továbbra is teljes a létjogosultsága az ingyenes programmagazinoknak, erős fogyasztói igény van erre a szegmensre függetlenül az átalakuló fogyasztói szokásoktól, még egy gazdaságilag nehezebb időszakban is.” – nyilatkozta Kádár Tamás, az Est Media Group ügyvezető igazgatója.
A Pesti Est – Est Lapok – EXIT „trió” közel 600 000 fős olvasottsággal rendelkezik a legfrissebb mérés szerint, egy egyébként másképpen nehezen elérhető célcsoportban (15-39 éves korosztály), amit jól egészít ki az est.hu, a maga több mint heti 100ezer látogatójával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.