Az olasz polgári légügyi hatóság 178 olyan esetről tud, amikor az utasok nem kapták meg a kötelező ellátásokat – élelmet, szállást – április 17-22. között. Az európai közlekedési jogi szabályozás szerint a légitársaságoknak járattörlés esetén biztosítaniuk kell az utasok kényelmét.
A Ryanair közölte, eddig nem kaptak hivatalos értesítést az olasz hatóságtól sem a bírságról, sem az állítólag elkövetett törvénysértésekről, ennél fogva a büntetést jogellenesnek tartja. Stephen McNamara, a légitársaság szóvivője a BBC szerint úgy nyilatkozott: több ezer járatot töröltek és több millió utas kényszerült várakozásra, ezért elképesztő, hogy a hatóság pont a Ryanair bírságolja meg.
Az ír cég egyébként korábban kijelentette, hogy csak a jegyek árát téríti meg a hamu miatt a földön ragadt utasoknak, de később visszakozott és ígéretet tett az uniós jog szerinti ellátás biztosítására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.