A gazdasági világválság egyik következményekét a magyarországi földgázfelhasználás 2-2,5 milliárd köbméterrel, vagyis közel 15 százalékkal csökkent. A hajdúszoboszlói székhelyű Tigáz Zrt-nél - amely a hazai lakossági és közületi fogyasztók közel 35,4 százalékát, összességében 1,172 millió háztartást, és 74 ezer ipari, mezőgazdasági, kommunális, kereskedelmi és egyéb felhasználót lát el - a válság elsősorban az ipari fogyasztóiknál éreztette hatását Győrösi Pál kommunikációs vezető tájékoztatása szerint. (A Tigáz tavaly 2,853 milliárd köbméter gázt adott el, ebből 1,6 milliárdot a háztartásoknak.)
Viszont romlott a háztartási fogyasztók fizetési hajlandósága. A Tigáz kintlévősége az elmúlt évben közel 47 százalékkal 10 milliárd forintra nőtt. A számlatartozások további duzzadása megfékezése érdekében a cég bevezette a Tigáz utalvány és a Tigáz számla angyal programot, amelyek keretében maguk a gázfogyasztók tehetnek azért, hogy átmeneti anyagi nehézségeik idején is időben ki tudják egyenlíteni számláikat.
Győrösi Pál szerint e programokkal ügyfeleik akár 30 százalékkal is csökkenthetik számláikat. A Tigáz megújult honlapja segítségével felmérhetik otthonuk energetikai állapotát, a kitöltött adatlap alapján pedig hasznos energiatakarékossági tanácsokat kapnak.
Saját magán is kipróbálta
A fogyasztóknak adott tanácsokat magánál a társaságnál is használják. A Tigáz fűtésszámlája 8-10 százalékkal csökkent az egylégterű irodák kialakításának és a nyílászárók korszerűsítésének köszönhetően. Győrösi Pál kiemelte, hogy a válság miatt nem volt elbocsátás a cégnél, főleg, mert a közelmúltban 13-ról 49-re nőtt a Tigáz ügyfélszolgálati pontjainak száma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.