Ez a változás a hazai piacot szinte teljes egészében érinti, miután hullámkarton csomagolóanyagokat többek között az élelmiszeripar, a háztartás-vegyipar az elektronikai-, a bútor gyártók és még sok egyéb szektor is használ. A hazai hullámtermék gyártók kényszerű áremelést hajtanak végre, ami vélhetően végső soron a termékek árában, így fogyasztóknál csapódik majd le.
A papírár-emelkedését a fogyasztás visszaeséséből fakadó, az alapanyagul szolgáló papírhulladék hiánya, annak árának emelkedése, illetve a termelési kapacitások változása generálja. Ez azt eredményezte, hogy az eltelt közel másfél évben belföldön megháromszorozódott, európai szinten pedig 8-10-szeresére nőtt, majd a márciustól májusig terjedő időszakban további 50 százalékot emelkedett a hullámtermék-gyártás alapanyagához elengedhetetlen hulladékpapír ára.
A hazai viszonyokat vizsgálva az említett tényezők mellett az is kiderül, hogy a gyártási költségek Magyarországon gyorsabban emelkedtek, mint más európai országokban, a villamos energia ára hazánkban a legmagasabb. Tekintettel arra, hogy a hullámtermékek előállítási költségeinek átlagosan 60 százalékát teszik ki a papírköltségek, a Magyarországi Hullámtermékgyártók Szövetsége Egyesülés (MAHUSZ) tagjai a korábban bejelentett áremelés folytatására kényszerülnek.
Panyi László, a MAHUSZ elnöke és a Dunapack Zrt. vezérigazgatója szerint a már most is magas, és folyamatosan emelkedő papírárak komoly megoldandó feladat elé állítják a hullámtermékgyártó iparágat. A sokszor több tíz százalékos költségnövekedést a késztermék vevőire – azaz a hullámtermékek vásárlóira - kell továbbhárítani – tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.