BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Keletihez ért a 4-es metró - Fotók!

Ha nem a saját szemünkkel látjuk, akkor nem hisszük el: befejeződött a 4-es metró déli alagútjának építése, miután az alagútfúró pajzs ma délelőtt megérkezett a Baross téri végállomásra.

Nem tegnap kezdték a fúrást az alagútból fülig porosan kikászálódó munkások. A Kelenföldi pályaudvarról 2007 áprilisában indult el a pajzs. Inkább számolja ki mindenki maga, hogy mennyi időbe tellett az 7,4 kilométeres táv megtétele.

Tény: a korábbi ütemtervek alapján már több mint egy éve be kellett volna fejeződnie a déli alagút fúrásának. „Ez jó munka volt. Örölök, hogy végre ideért a pajzs, de szomorú is, hogy valami lassan véget ér. A felszínen nem tettünk kárt, az épületek maximum 4 millimétert süllyedtek” – ünnepelt Klados Gusztáv.

A DBR metró projektigazgatója szerint azonban még rengeteg munka van hátra addig, amíg a 4-es metró 2013 végén utasokat is szállíthat. Például le kell fektetni a vágányokat és az állomások belső építése is időigényes feladat. A fúrópajzsok történelmi betörését Demszky Gábor főpolgármester is érdeklődve figyelte, pár percet pózolt a munkásokkal, kortyolt a pezsgőből, majd távozott. „Az még kérdéses, hogy a Bosnyák térig is elfúrhatunk-e, de mi a második szakasznak is nekigyűrkőznénk” – hangsúlyozta Klados Gusztáv.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.