Bár az elmúlt években egyre több kkv kezdett tudatos marketing tevékenységbe, még mindig nagyon sokan vannak még a közepes vállalatok között is, akik nem marketingeznek. Ha ezen a téren nem történik fejlődés, a hátrány tovább nő és egyre nehezebben lehet felvenni a versenyt a multinacionális vállalatokkal.
Éppen ezért Wolf Gábor szerint a kormánynak ösztönözni kellene a kisvállalatokat a marketingre, elérhetővé kellene tenni a marketing alapismereteket és támogatni a marketing eszközök alkalmazását. Kiváló példa erre az Egyesült Államokban működő kisvállalatokat segítő kormányhivatal (Small Business Administration), amelynek honlapján a vállalkozásoknak elengedhetetlen gyakorlati marketing ismeretek érhetőek el ingyen.
A környezetvédelmi programok népszerűsítéséhez hasonló módon a kormány által támogatott konferenciákon, információs anyagokon, akár egy kormányzati honlapon hozzáférhetővé
lehetne tenni és népszerűsíteni az alapvető marketing tudást. Ez a legfontosabb feladat – hangsúlyozta a szakértő.
A kkv-k gyakorlatilag kiszorulnak az országos médiából, mert olyan magas belépés korlátot jelent az ár. Ezen a versenyhátrányon enyhíthetne egy államilag finanszírozott kvv médiaügynökség létrehozása, amely nagy tételben, kedvezménnyel vásárolna reklámhelyeket, amelyet kizárólag kkv-k számára értékesítene tovább önköltségi áron.
Ezzel olyan kedvezményeket tudna elérni, hogy az már megfizethetővé válna a kkv-k számára. Nem mellesleg a befektetés gyorsan meg is térülne, hiszen a reklámok által
generált forgalomnövekedés hatása közvetlen jelentkezne fogyasztási adó formájában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.