A lap szerdai számában idézett Bajor Tibor szerint az egykori monarchia kései utódállamai gyors intézkedésekkel még részesülhetnek az előnyökből, amelyek egy ilyen lépésből származhatnak.
A szakember egy tanulmányban állítja, hogy az osztrák állami vasút szállítási lehetőségei és szerződéses útvonalai 2008-tól lényegében megegyeznek a monarchia kőrvasúthálózatának nyomvonalával. Ugyanakkor utal arra, hogy a legutóbbi fejlesztésekkel Bécs közelébe terveznek egy olyan logisztikai központot, amely képes lesz fogadni az orosz széles nyomtávú vagonokat is.
Ez utóbbi terv egyszerre érintené hátrányosan Ukrajnát, Szlovákiát és Magyarországot - ezek az országok elesnének a kelet-nyugati vasúti tranzitszállításoktól, Záhony szerepe például jelentősen csökkenne a nyomtávváltásban.
A szerző szerint a három ország úgy tudna sikeresen fellépni az osztrák hálózategyesítési folyamat következményei ellen, ha a vasúti átrakók közelében azonnal világszínvonalú ipari-gazdasági térségfejlesztésbe kezdenek - azt is szükségesnek tartja: valamennyi európai vasúti szállító vállalat számára biztosítva legyen, hogy saját terminálján maga rakja át, tárolja és továbbítsa szállítmányait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.