A cím, a kulcsszavak és a leírás megfelelő megválasztása akár 50 százalékot is javíthat egy-egy weboldal teljesítményén a Google keresési listáján – derül ki a BBIA Interaktív Ügynökség friss tanulmányából. Eszerint a lassan betöltődő weboldalak kimutatható hátrányt szenvednek el, a rossz emlékek hatására a felhasználók akár fél éven keresztül kerülhetnek egy weboldalt.
A nemzetközi felmérését azt mutatják, hogy az elmúlt években drasztikusan csökkent a keresésekre fordított idő. 2006-ban az amerikai felhasználóknak még csak 25 százaléknál tartottak kevesebb mint 5 percig a keresések. Egy évvel később már a keresések 72 százaléka nem haladta meg az 5 percet.
A BBI Ügynökség tapasztalatai szerint a Google-on végrehajtott kereséseknél általában a sorban megjelenő első négy találatra kattintanak az internetezők. Ebben a tekintetben a felmérések szerint nem változik jelentősen a felhasználók viselkedése az évek során. Ha a lista felső részében nem találnak a keresési céljuknak megfelelő tartalmat, tovább görgetnek és ebben az esetben a jobb oldalon elhelyezett hirdetések közül is többet nyithatnak meg, mint ha az első négy között megtalálják, amit kerestek.
A felmérés szerint a figyelem 70 százalékát a valódi keresési találatok kapják meg, 30 százalék jut a Google hirdetésekre. A hirdetőknek jó tudniuk, hogy a látogatók figyelmének túlnyomó része az első három hirdetésre esik.
A hirdetések felépítése tekintetében az Ügynökség úgy látja, a legnagyobb súlyt a webcím kapja, ezt követi a címsor és a leírás. A felmérés adatai szerint a tömör és figyelemfelkeltő webcímek hozzák a legtöbb kattintást. Mert bár a hosszabb címek esetében a figyelem megnő, az internetezők ebben az esetben nem mindig olvassák el a leírást, a hirdetésben található lényegi információ elvész.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.