„Vannak olyan elképzelések, amelyekben a mi szerepünk is felmerülhet” – erősítette meg a Figyelőnek a Malév „újraindításához” kötődő információját Mécs Imre, a Demján Sándor érdekeltségének számító Magyar Tőketársaság Zrt. vezérigazgatója.
A nagybefektető képviselői arról tárgyalnak, hogy a nemzeti légitársaságot külföldi partnerekkel közösen vennék át, miután azt cégtechnikailag „megtisztították”, tartozásait pedig az állam rendezte.
A formálódó tervek szerint a Malév karbantartó és földi kiszolgáló leányvállalatait a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-hez csoportosítanák át, ezek ugyanis jól funkcionáló vállalatrészek. A Malév márkanév és egy repülő ma is az MNV egy erre a célra létrehozott leányvállalatának a tulajdona, azt korábban nem is privatizálták, tehát cégjogilag is lenne megfelelő helye az említett két társaságnak. Ezek után a Malév maradékát felszámolnák, ami egyben konszolidációt is jelentene, hiszen a légitársaság hitelei mögött állami garanciavállalás áll, amit egy ilyen eljárásban lehívhatnának a bankok.
Ezek után indulhatna el egy új Malév, tiszta lappal, az ágazatban terjedő hírek szerint a jelenleginél jóval kisebb hálózattal. Az új cégnek nem kellene vesződnie a múltban kötött, sokszor előnytelen, ám gyakorlatilag felmondhatatlan partneri szerződésekkel, a márkanevet pedig ugyanúgy bérelhetné az Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. leányvállalatától, miként azt a jelenlegi Malév is teszi.
A Figyelő belsős forrásai szerint a nemzeti légitársaságnál a munkavállalók körében óriási a bizonytalanság, hetek óta mindenki kivár, és arra számít, hogy az új kormány alapvető változásokat indít el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.