BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hasítanak a japán autógyárak

A közelmúltban is folytatódó visszahívási hullám ellenére a legnagyobb japán autógyártók javítottak pozíciójukon.

A termelést tekintve az öt legnagyobb japán márka mindegyike jelentősen növelte a legyártott autók számát májusban az előző év azonos időszakához képest.

Az autógyárak elsősorban az ázsiai és az amerikai kereslet növekedésének segítségével növelhették a termelést. Mind Japán, mind az Egyesült Államik autópiacán nőtt a gépkocsik iránti kereslet az előző évhez képest, míg a jelenleg a világ legnagyobb piacának számító Kínában töretlenül folytatódott a növekedés. 2009 májusához képest 28 százalékkal emelkedett a kereslet az előző hónapban, összesen 885 800 gépkocsi talált gazdára májusban.

Ugyanakkor Satoru Takada, a tokiói TIW elemzője a Business Weeknek adott nyilatkozatában leszögezte: két-három évig tarthat, amíg az autópiac világszerte újra eléri a válság kezdete előtti szinten. A szakértő szerint a növekedés motorja a következő félévben India, Kína és Brazília lesz, a feltörekvő országok tehát egyre nagyobb szerepet kapnak az autóipari konszernek életében.

A jelek szerint Japán és egyben a világ legnagyobb autógyártóját nem fékezte jelentősen a tavaly november óta tartó visszahívási hullám, amelynek részeként három nappal ezelőtt 17 ezer Lexus hibridet rendeltek vissza az Egyesült Államokban potenciális üzemanyag szivárgás miatt.

A Renault csoport részeként működő Nissan szintén jelentősen javított eredményén májusban, így az előző hónapban megelőzte a Hondát, amely az évente eladott egységek számát tekintve a második legnagyobb japán autógyár. A Hondát az elmúlt hónapban csaknem két hétig hátráltatta a kínai alkatrész üzemeiben dolgozók sztrájkja, a cég kitermelése 16 százalékkal csökkent az ázsiai országban májusban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.