A termelést tekintve az öt legnagyobb japán márka mindegyike jelentősen növelte a legyártott autók számát májusban az előző év azonos időszakához képest.
Az autógyárak elsősorban az ázsiai és az amerikai kereslet növekedésének segítségével növelhették a termelést. Mind Japán, mind az Egyesült Államik autópiacán nőtt a gépkocsik iránti kereslet az előző évhez képest, míg a jelenleg a világ legnagyobb piacának számító Kínában töretlenül folytatódott a növekedés. 2009 májusához képest 28 százalékkal emelkedett a kereslet az előző hónapban, összesen 885 800 gépkocsi talált gazdára májusban.
Ugyanakkor Satoru Takada, a tokiói TIW elemzője a Business Weeknek adott nyilatkozatában leszögezte: két-három évig tarthat, amíg az autópiac világszerte újra eléri a válság kezdete előtti szinten. A szakértő szerint a növekedés motorja a következő félévben India, Kína és Brazília lesz, a feltörekvő országok tehát egyre nagyobb szerepet kapnak az autóipari konszernek életében.
A jelek szerint Japán és egyben a világ legnagyobb autógyártóját nem fékezte jelentősen a tavaly november óta tartó visszahívási hullám, amelynek részeként három nappal ezelőtt 17 ezer Lexus hibridet rendeltek vissza az Egyesült Államokban potenciális üzemanyag szivárgás miatt.
A Renault csoport részeként működő Nissan szintén jelentősen javított eredményén májusban, így az előző hónapban megelőzte a Hondát, amely az évente eladott egységek számát tekintve a második legnagyobb japán autógyár. A Hondát az elmúlt hónapban csaknem két hétig hátráltatta a kínai alkatrész üzemeiben dolgozók sztrájkja, a cég kitermelése 16 százalékkal csökkent az ázsiai országban májusban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.