Kiskereskedelmi ingatlan fejlesztéséhez ma már nem elég egy jó koncepció, a fejlesztőknek alaposan meg kell vizsgálniuk a vonzáskörzet vásárlási szokásait és vásárlóerejét, valamint a lokációt. Egyre erősödik az a trend, amely a belvárosi felújított klasszikus ingatlanokban kialakított üzletházakban látja a kiutat a megtorpant kiskereskedelmi piacon. Az idén átadni tervezett és a ténylegesen átadott kiskereskedelmi területek arányából jól látható, hogy nagyon sok ingatlanfejlesztő kockázatosnak tartja további bevásárlóközpontok építését. A bérlők visszafogták vagy teljesen leállították bolthálózat-bővítési stratégiájukat, mivel a kereslet átrendeződni látszik – véli Kalapács Kornél, a Váci1 üzletházat fejlesztő Orco Kft. magyarországi vezetője.
A kereslet visszaesése, ahogy az a már működő házak példáján is látható, területenként eltérő. Ezért is nagyon fontos egy fejlesztő számára, hogy felmérje a kiskereskedelmi projektje vonzáskörzetében a vásárlóerőt és a vásárlási szokásokat.
A Colliers nemzetközi ingatlan-tanácsadó legújabb piaci elemzése szerint a jelenlegi kiskereskedelmi helyzet óvatosabb, stratégiailag átgondoltabb terjeszkedésre késztette a kereskedőket, és ez jelentősen megnehezítette az új projektek bérbeadását. Sok nemzetközi kereskedelmi márka, amely korábban Budapesten kívül terjeszkedett, a tavalyi válságos év után most nagyobb figyelmet fordít a lokációra és a demográfiai adatokra. Mindezek fényében a kitörési pontot az ún. „desztinációs központok” megjelenése jelentheti. Azok a kisebb, belvárosi, kereskedelmi célú épületek, amelyek építészetileg különlegesek, és a bennük lévő üzletek kínálata exkluzív. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.