A KPMG független tanúsításával megjelent tanulmány szerint a söripari önszabályozás erősödött Európa szerte, sőt, más iparágakhoz viszonyítva élenjáró gyakorlatnak számít. A Magyarországot is felölelő kutatás szerint a felelős reklámozás hazánkban is kiemelt fontosságú, a magyar söripar szereplői 2008. óta független külső testület bevonásával végzik a piac monitorozását és szabályozását.
A “Felelős sörreklámozás önszabályozással” címmel megjelent kiadvány előszavában Robert Madelin, az Európai Bizottság főigazgatója hangsúlyozza a söripar konzisztens és partneri együttműködését az önszabályozást segítő szervezetekkel, amelynek eredményeképpen jelentős előrelépések tapasztalhatóak Európában.
A jelentés szerint az elmúlt három évben azokban az országokban is elindult az önszabályozás, ahol korábban ezek az intézmények még nem léteztek. A fogyasztók ismeretei az önszabályozásról a vizsgált 27 ország közül 24-ben erősödött.
A Magyar Sörgyártók Szövetsége (MSSZ) is elkészített a hazai helyzetet bemutató jelentését az EASA és a BOE iránymutatásának megfelelően, mely szerepel a fenti közös anyagban.
Sivó Imre, a MSSZ elnöke kiemelte, hogy 2008 szeptembere óta az Önszabályozó Reklám Testülettel (ÖRT) megállapodva közösen zajlik a magyar söripar kereskedelmi kommunikációjának felügyelete. Az MSSZ tagvállalatai, a Borsodi Sörgyár Zrt., a Dreher Sörgyárak Zrt. és a Heineken Hungaria Zrt. magukra nézve kötelezőként elfogadják az ÖRT döntését. Dr. Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára szerint példaértékűnek tekinthető a hazai söripar önszabályozó gyakorlata.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.