Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára lapunk kérdésére elmondta, hogy 2010 sorozatban immár a negyedik olyan év lesz, amikor a belső piacok gyengélkednek és a fogyasztás elmarad a várttól, ami nehéz helyzetbe hozza az itthoni piaci szereplőket.
„A következő fél év során kisebb javulást várunk, azonban az év egészét tekintve további visszaesésre számíthatunk” – emelte ki Vámos György, aki szerint a nyári leárazások korai megkezdését azonban nemcsak az alacsony fogyasztás, hanem az átlagostól elmaradt nyári hőmérsékletek is okozhatják. „Mivel nem a megszokott nyárias időjárásban volt részünk, ezért a nyári vásárlások is elmaradtak” – hangsúlyozta az OKSZ főtitkára. Vámos György szerint a javulásra egészen az év végéig várni kell.
„A Tescónál a leárazások ugyanakkor kezdődtek, mint tavaly, június közepétől indultak el az akcióink. Annyi különbség érezhető tavalyhoz képest, hogy az idén a konkurencia aktivitása is erős a korai leárazások terén, ami eddig nem volt jellemző. A keresletet tekintve elmondható, hogy vevőink száma nőtt, de a vásárlói kosárértékek csökkentek, azaz többen, ám kisebb értékben vásárolnak áruházainkban. A válság hatása még érezhető, de folyamatos javulás figyelhető meg” – emelte ki lapunknak Szabó Anita, a Tesco-Global Áruházak Zrt. kommunikációs szakértője.
A Hervis Sportáruháznál is bevett gyakorlat a július elején induló nyári vásár – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a cég kereskedelmi igazgatósága. Érdeklődésünkre elmondták, hogy javulást tapasztalnak a vásárlók számában, így joggal bízhatnak abban, hogy az idei évük forgalma felülmúlja majd a 2009-es esztendőét.
Az akciók, leárazások, kiárusítások jelentősége szezontól függetlenül nagyot nőtt az elmúlt években. „A fogyasztók jobban keresik az akciókat, mint pár évvel ezelőtt, vagyis az olló egyre jobban nyílik a fogyasztók között” – vélekedett Fodor Attila, a CBA kommunikációs vezetője, aki szerint egyre több az árérzékeny, az akciókra koncentráló fogyasztó, míg egyre kevesebben keresik a prémium kategóriás termékeket. A fogyasztás visszaesését a CBA is megérezte. „Voltak olyan üzletek, ahol a forgalom 10 százalékkal esett viszsza, ezek közül többet be is kellett zárnunk” – mondta Fodor.
Nemcsak visszaesésről, de pozitív eredményekről is beszámolhatnak a kiskereskedelmi láncok tagjai. Az idei első fél évben 14,3 százalékkal, 2,2 milliárd euróra nőtt a Magyarországon is jelen lévő Rossmann forgalma az egy évvel korábbihoz képest. A Rossmann kelet-európai érdekeltségeinél – így Csehországban, Lengyelországban és Magyarországon – 26,8 százalékos volt az átfogó forgalomnövekedés, amely így elérte az 533,5 millió eurós volument. A Rossmann dinamikusan terjeszkedne tovább, a régióban összesen 122 új üzlethelyiség megnyitását tervezik.
Hasonló értelemben nyilatkozott a húsztagú – bevásárlóközpontokat, ingatlanfejlesztőket, valamint két hipermarketláncot tömörítő – Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége (MBSZ) is.
Hasonló értelemben nyilatkozott a húsztagú – bevásárlóközpontokat, ingatlanfejlesztőket, valamint két hipermarketláncot tömörítő – Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége (MBSZ) is.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.