Újabb, 5 ezer négyzetméteres raktárcsarnok építésébe fogott a Budapesti Nagybani Piac Zrt. Az év végére elkészülő, 600 millió forintba kerülő csarnok saját pénzből, hitel felhasználása nélkül épül föl, és az öt bérlővel már megkötötték az előszerződéseket – mondta a Világgazdaságnak a Budapesti Nagybani Piac Zrt. ügyvezető igazgatója, Házi Zoltán, hozzáfűzve, hogy a hőszivattyús hűtő-fűtő berendezéssel készülő létesítményben már a bérlők hozzák létre a hűtőkamrákat és az 1200 négyzetméteres banánérlelőt.
Ez lesz a második érlelő, hiszen egy 5500 négyzetméteres már évek óta működik itt. Az új csarnok annyiban szokványos lesz, hogy a tetején nem alakítanak ki parkolót. A legutóbb, két éve egymilliárd forintos költségvetéssel elkészült hasonló csarnok tetején kialakított parkolóban pedig 160 jármű fér el, ám mint Házi Zoltán mondja, noha kevés a parkolóhely, a tetőparkoló kihasználatlan.
A Nagybani Zrt. még az idén bővíti a megfigyelőrendszert is, újabb kamerákat telepít, és megerősíti a biztonsági személyzetet, mert az utóbbi időben jelentősen romlott a közbiztonság a piacon. A 46 ezer négyzetméternyi szabad árusítóterület befedése a hosszú távú tervekben szerepel. Igaz, azt még nem tudni, mikor kerülhet rá sor, azonban – első lépésként – már ebben az évben megrendelik a kiviteli tervek elkészítését.
Az elmúlt évben 200 millió forintot fordított beruházásokra a társaság. A legtöbb pénzt, közel 100 milliót, a hulladékudvar áthelyezése emésztette fel. Ennek helyén 70 teherautó számára létesült parkolóhely.
A piac bővítése elengedhetetlen, hiszen naponta több ezer jármű hajt be a kapun. Ráadásul a látogatók száma növekszik, és nem csupán hazai, hanem külföldi vásárlók is egyre gyakrabban jönnek. Az uniós csatlakozás óta nem ritka a Szlovákiából, sőt Lengyelországból érkező kereskedő. Így nem is csoda, hogy a tavalyi első félévi 207 ezerrel szemben ez év június végéig 215 ezer jármű hajtott be a nagybani piac területére. A termelők járműveinek száma 1,4, a vevőké 3,9 százalékkal emelkedett, ez azt mutatja, hogy alkalmanként kevesebbet vásárolnak a kereskedők a piacon. Ennek oka lehet a nagy hőség – az üzletekben hamarabb fonnyad az áru –, illetve a szélsőséges időjárás miatti áruhiány, ez a piacon is tapasztalható.
A piac területén a csarnoképítkezések már évekkel ezelőtt beindultak. Hat éve készült el az a logisztikai központ, amelyet a Metro Holding Hungary logisztikai cége bérel, és ahonnan a piacon felvásárolt árut szétküldik az áruházakba. Három éve pedig átadták azt a 4000 négyzetméteres elosztó raktárt, amely közel 700 millió forintba került, és amelyben két 1300, illetve két 650 négyzetméteres logisztikai egység kapott helyet. Ezekben a szigorú élelmiszer-higiéniai előírásoknak megfelelően szabályozható hőmérsékletű hűtőkamrák találhatók. Egy-egy logisztikai egységhez szociális helyiségek, valamint ládamosó, elkülönített szemét- és hulladéktároló, valamint iroda tartozik.
A nagybani piac legnagyobb tulajdonosa a 49 százalékos részesedésű Fővárosi Önkormányzat mellett az Iolo Owen Ingatlanfejlesztő és Beruházó Kft. (23,1 százalék), a Kockázati Portfólió Kft. (6,4), valamint a Csarnok- és Piacigazgatóság (12,1) és a 8,5 százalékot kezében tartó Rubicon 45 Kft. A nagybani piacon 150 nagykereskedelmi vállalkozás működik, az ott rendszeresen vásárló kiskereskedők száma eléri az 1500-at. DK
Nyílt árusítóhelyek száma 1445
Nyílt árusítóhelyek alapterülete 45 700 m2
Fedett árusítóhelyek száma 120
Fedett árusítóhelyek alapterülete 4200 m2
Nagyker. raktárak alapterülete 9100 m2
A hűtőtároló alapterülete 830 m2
Logisztikai központ 6800 m2
A banánérlelő alapterülete 5540 m2
Nyílt árusítóhelyek száma 1445
Nyílt árusítóhelyek alapterülete 45 700 m2
Fedett árusítóhelyek száma 120
Fedett árusítóhelyek alapterülete 4200 m2
Nagyker. raktárak alapterülete 9100 m2
A hűtőtároló alapterülete 830 m2
Logisztikai központ 6800 m2
A banánérlelő alapterülete 5540 m2 -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.