A fuvarozói-logisztikai szakma tíz legnagyobb vállalata azt tartja, ha változtatnának a szabályozókon, jelentősen nőne a költségvetési bevétel, és több munkahely jönne létre a vámhatóságnál.
Az Európai Unión kívülről Magyarországra érkező áruk jelentős részét külföldön, főleg Szlovákiában vámkezelik. Szlovákiában ugyanis nagyon gyors a vámügyinézés, és nem kell azonnal kifizetni az áfát. Ez nálunk is megvalósítható lenne, hiszen vannak az áfafizetésre garanciát biztosító speditőr cégek – mondta el lapunknak Wáberer György, hozzáfűzve: a jogszabályi környezet változtatásával ezen a téren is versenyképessé kell tenni Magyarországot, hiszen az az ország kapja a vámbevétel 25 százalékát, ahol a vámkezelés történik, és ez a pénz jelenleg nem a hazai költségvetésbe folyik be.
Mint emlékezetes, egy hete jelentette be Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter és a Waberer’s Holding elnök-vezérigazgatója, hogy a NÖFF járműveit nem külföldön töltik fel üzemanyaggal a második fél évben, hogy annak kétmilliárd forintot elérő jövedékiadó-hányada az árvízkárosultakat megsegítő alapot gazdagítsa.
A tíz nagyvállalat közben azt kérte, hogy a kormány tegye lehetővé, hogy a fuvarozócégek január elsejétől literenként nyolc forintot visszaigényelhessenek a jelenleg 97,35 forintos jövedéki adóból. „Ez semmiféle terhet nem jelent a költségvetésnek, viszont a magyar fuvarozóvállalatok versenyképességét jelentősen javítja a régióban, ami forgalomnövekedést, és ezáltal az adóbevételek bővülését eredményezheti” – mondta Wáberer György.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.