Mivel a tervek titkosak, egyelőre nem sok mindent lehet tudni a Blackpad névre hallgató iPad riválisról, amely állítólag novemberben kerül a polcokra. Az informátorok mindenesetre annyit elmondtak a Bloombergnek, hogy a készülék mérete és ára nagyjából az Apple táblájáénak felel meg, Wifi és Bluetooth kapcsolódással rendelkezik majd.
A Blackberry gyártója, a RIM nem próbál meg versenyezni az Apple-lel az eladott készülékek számát illetően, ehelyett extra profitot igyekszik gyűjteni az új szektorban. A cégnek sietnie kell, hiszen 80 nap alatt 3 millió iPad talált gazdára és Ashok Kumar, a Rodman & Renshaw elemzője úgy látja, hogy ha a RIM megvárja a második generáció érkezését saját bemutatkozásával, akkor végleg lemarad ebben az üzletágba. A RIM egyébként az okos telefonok terén is kesztyűt dob az Apple-nek: augusztus 3-án mutatkozik be a BlackBerry 9800, egy teljes érintőképernyővel és QWERTY klaviatúrával szerelt okos telefon, amely az iPhone-nak jelenthet konkurenciát.
A RIM a Robert W. Baird & Co. szakértője szerint egyébként „hegynek felfelé” fut az Apple ellen, mivel – Michael Power véleménye szerint eddig nem mutatta meg, hogy az Apple-hez hasonló hatékonysággal képes beépíteni az érintőképernyőt. A Blackberry gyártója a tavalyi 20,9 százalékhoz képest idén már csak a globális okos telefon piac 19,4 százalékát tudhatja magáénak az IDC adatai szerint, miközben az Apple 10,9-ről 16,1 százalékra emelte részesedését az első negyedévben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.