Az egészséges táplálkozás mint fogyasztói attitűd legnagyobb haszonélvezője az ásványvízszektor volt az elmúlt tíz évben – állítja az Equilor Befektetési Zrt. elemzése. Az ásványvízpiac előretörését leginkább a világ legnagyobb italpiacán, az Egyesült Államokban lehetett nyomon követni: tíz évvel ezelőtt a lakosság ásványvízfogyasztása évente csak 17,9 milliárd liter volt, 2008-ra azonban ez a mennyiség 33 milliárd literre emelkedett.
Az ásványvíz népszerűsége először Nyugat-Európában kezdett fokozódni, és napjainkban is az európai fogyasztás áll az első helyen, ugyanakkor az egyes országok szintjén vizsgálva a két legnagyobb fogyasztású ország már nem Európában található, ugyanis az Egyesült Államok (16,4 százalék), illetve Mexikó (12,3) együttesen a világ ásványvízpiacának közel 29 százalékát adta 2008-ban.
A fejlődő államok is egyre nagyobb fogyasztói a palackozott ásványvíznek, például Kína adta a világ ásványvízfogyasztásának közel 10 százalékát. Az elemzés szerint azonban beszédesebb az a tény, hogy 2003 és 2008 között éves szinten átlagosan 15,6 százalékkal nőtt a fogyasztás a távol-keleti országban, miközben ugyanezen időszak alatt a globális fogyasztás mindössze 6,7 százalékkal bővült. Ez megerősíti az ázsiai országban rejlő potenciált, emiatt várható, hogy egyre több szereplő egyre hangsúlyosabban jelenik meg a kínai piacon a közeljövőben.
Az előrejelzések szerint a recesszió végével az ásványvízfogyasztás dinamikája is visszatér a 2008 előtt látott szintekre, és így az ásványvízpiac továbbra is az italpiac egyik leggyorsabban növekvő szegmense lesz. Ezzel szemben a szénsavas üdítőitalok piaca továbbra is zsugorodni fog, míg a kávé-, gyümölcslé- és teafogyasztás az ásványvízénél lassabb ütemben bővül.
Gyanús víz
A CBA visszavonta bolthálózatának polcairól a Visegrádi ásványvizet, és felszólította a beszállítót, hogy nyilatkozzon az ásványvíz összetételével kapcsolatban. Fodor Attila, a CBA kommunikációs vezetőjének tájékoztatása szerint felmerült a gyanú, hogy a Visegrádi ásványvíz fluoridtartalma meghaladja a megengedett határértéket, ezért zárolták a polcokon lévő készleteket. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.