A száguldó cirkusz 1950 és 2006 közötti történetét egyéb relikviákkal és filmritkaságokkal bemutató különleges gyűjtemény először látható a közép-kelet-európai régióban. A legelső Grand Prix-t 100 évvel ezelőtt rendezték, amelyet később három kategóriára, Formula 1-re, 2-re és 3-ra bontottak. A Formula One az 50-es évek végére már az autósport csúcsát jelentette. A sportágban manapság forintra átszámolva szezononként több százmilliárdot költenek technológiára és formatervezésre, csak a versenyautók motorhatékonyság-optimalizálására évente több mint 170 milliárd forintot fordítanak.
A Donington Grand Prix Collectionként is ismert versenyautógyűjteményt a Formula One nagy rajongója az angol Tom Wheatcroft hozta létre 1973-ban. A Donington kollekcióból a londoni Design Museum az 1950 és 2006 közötti időszak egyes modelljeit 2006 óta utazó kiállítás formájában mutatja be.
A kiállítás Anglia, Finnország, Japán és Új-Zéland után az LG Electronics jóvoltából idén Magyarországon mutatkozik be. A rendezvényen az 1950-es évek modelljei közül látható az összesen 126 nagydíjon futott Cooper T51, amely 1959-ben szilárdította meg a Formula 1-ben a farmotoros autók fölényét, és a Lotus 18 1961-ből, amelynek különleges kialakítású futóműve a kanyarodásnál jelentősen csökkentette a tömegelmozdulást és a dőlést. A kollekcióból ez utóbbi az egyetlen, különösebb felkészítés nélkül is működőképes autó, ami nemrégen még rally versenyeken indult. Ez egyben a kiállítás legdrágább darabja, értéke 1 millió angol font (kb. 350 millió forint).
A kiállításon látható még a Jackie Stewart által is vezetett British Racing Motors BRM P83 modell, a McLaren csapat első futamgyőzelmét hozó McLaren M7A 1966-ból, valamint egy BRM P160-as autó, amellyel a valaha megrendezett egyik legizgalmasabb versenyen, az 1971-es Monzai Nagydíjon Peter Gethin szerezte meg a győzelmet. A kiállításon megtekinthető az 1988-ban mérnöki mesterműnek számító McLaren MP4/4. Az autó sikerét a híres versenyzőpárosnak Alain Prostnak és Ayrton Sennának köszönhette..
A Williams FW14B érdekessége pedig, hogy Nigel Mansell 1992-ben kilenc futamgyőzelmet aratva világbajnoki címet szerzett az autóval, sőt a csapat is megnyerte a konstruktőrök világbajnokságát, a csapattárs Riccardo Patrese pedig egy futamgyőzelmet szerzett és hatszor lett második. Nyolcadik autóként pedig 2006-ból egy McLaren MP4-21 pontos, motor nélküli mása tekinthető meg, amelyet Kimi Räikkönen és Juan Pablo Montoya is kormányzott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.