Az idei forgalomba helyezési adatok alapján – a januárban jelzett 65 ezerrel szemben – már csak 50 ezer gépkocsi eladását tartja elképzelhetőnek Erdélyi Péter ügyvezető elnök.
Ugyancsak kevesebb, 11 ezer helyett 10 ezer kishaszonjármű értékesítése várható év végéig, és a motorkerékpár forgalom is az előzetesen várt 4 ezerrel szemben csupán 2500 körül alakulhat a szakember szerint.
Kizárólag a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű teherautók forgalmát illetően tartja fenn az MGE az év eleji 2200 darabos előrejelzését. A fentiek annak ellenére is aggodalommal töltik el a járműkereskedőket, hogy júniusban már csak 24 százalékkal kevesebb személykocsi került forgalomba Magyarországon, a kishaszonjármű eladások csökkenése pedig mindössze 9 százalékos volt az elmúlt év júniusához képest.
A mennyiség azonban már ijesztően kicsi, miután – ha már lenne is hitelkihelyezési szándék – a magánvásárlók egyszerűen nem mernek több évre szól kötelezettséget vállalni. A piacot gyakorlatilag a vállalati flottavásárlások tartják életben, ám a cégek jóval ritkábban cserélik flottájukat és kevesebb kocsit is rendelnek a korábbiaknál.
További részletek a holnapi Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.