A személyes adatok paradoxona – így összegezte a KPMG Fogyasztók és konvergencia című tanulmányában az adatkezeléssel kapcsolatos meglátásokat. A felmérés szerint jelenleg tízből nyolcan aggódnak amiatt, hogy személyes adataik illetéktelen kezekbe kerülnek. A félelmek két év alatt mintegy 8 százalékkal növekedtek minden régióban és korcsoportban.
Ugyanakkor a fogyasztók minden eddiginél nagyobb hajlandóságot mutatnak arra, hogy megosszák személyes adataikat másokkal. A megkérdezettek 58 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hajlandó lenne egy cégnek átadni személyes adatait, ha ezért árkedvezményt kap a szolgáltatótól.
Az adatkezelés kérdése egyre fontosabbá válik, hiszen a KPMG tanulmánya szerint több mint kétszer annyian használnak mobil eszközöket pénzügyeik intézésére, mint két éve. Mi több, a megkérdezettek csaknem fele használta már telefonját banki tranzakciók során. A mobilbankolás elterjedtsége tekintetében egyébként a Csendes-óceáni térség után Közép-Európa következik, a régióban 26 százalék állította, hogy legalább havonta egyszer igénybe vesz ilyen szolgáltatást.
Ezzel párhuzamosan a mobilos vásárlás is dinamikusan terjed: a tavalyi 10 százalékhoz képest idén már 28 százalék vásárolt a telefonja segítségével. A növekedés minden országban legalább kétszeres, és – nem meglepő módon – a korcsoportok között a 44 évesnél fiatalabbak körében nőt leginkább az e-kereskedelem szerepe.
A felmérés egyik érdekes eredménye, hogy az általános véleménnyel ellentétben a felhasználók többsége egyelőre nem szeretne megválni a vezetékes telefonjától. A megkérdezettek 84 százaléka továbbra is rendelkezik fix telefonnal és a régiók közötti eltérés nem jelentős ebben a tekintetben. És bár a fiatalok körében valamivel nagyobb a hajlandóság a kábel mobilra cserélésére, nyilvánvaló, hogy nem lehet kijelenteni, hogy az ifjabb korosztály kizárólag mobilpárti lenne. Mindössze 19 százalék állította, hogy felszámolja a vezetékes telefonját és a trend hasonló a kábel-, műholdas, illetve IP alapú TV felhasználók körében is – közülük 10 százalék nyilatkozott úgy, hogy lemondja a szolgáltatást.
A felhasználók „kábelhez” való ragaszkodása tükröződik abban is, hogy a megkérdezetteknek csak 28 százaléka vásárolt korlátlan adatforgalmat biztosító mobilszolgáltatást. A mobilelőfizetések választásánál a KPMG tapasztalatai szerint számtalan tényező (ár, roaming lehetőség, minőség, csomagkedvezmény) játszik szerepet és a fogyasztók számításba veszik a már a rendelkezésükre álló telekommunikációs lehetőségeket is, például a bekötött kábelnetet.
Ugyanakkor az internetfelhasználók nyitottak a felhő alapú szolgáltatásokra: 66 százalék használ jelenleg használja ezeket az alkalmazásokat adat-tárolásra vagy megosztásra. Ezen belül a legkedveltebbek sorrendben a fotómegosztók, az e-mail szolgáltatások, a közösségi alkalmazások és a videóportálok. A fiatalok ezen a téren sem annyira mobilak, mint azt sokan hitték: mindössze 9 százalék állította, hogy legszívesebben a mobiljáról lép a közösségi oldalakra. A „felhőben utazó” cégek számára bíztató jel lehet, hogy azok, akik nem használnak ilyen alkalmazásokat, főként ismerethiánnyal magyarázzák ezt, illetve azzal, hogy úgy érzik, nincs szükségük ilyesmire.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.