BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megelőzte a Mercedes az Audit

A féléves eladási adatok tekintetében a Dailmer luxus márkája megelőzte a Volkswagen csoporthoz tartozó riválisát, így jelenleg a második helyet foglalja el a globális luxusautó piacon a BMW mögött.

A Mercedest júniusi rekord értékesítései segítették abban, hogy az idei első féléves adatokat tekintve átvegye a második helyet az Auditól a luxusautó piacon. A BMW első helye továbbra is vitathatatlan, a márka 14,1 százalékkal növelte eladásait az első félévben.

Az első öt hónapban az Audi még vezetett a Mercedes előtt, de az előző hónapban a Mercedes E- és S osztálya iránti kereslet 13,2 százalékkal emelte a márka iránti keresletet. A Daimlerhez tartozó autógyár 113 300 darabos eladást produkált júniusban, ez pedig a rivális Audi fölé emelte a luxusgyártók listáján. A Mercedes ezzel történetének legnagyobb júniusi értékesítési számát állította elő. Joachim Schmidt, a Mercedes-Benz marketing vezetője az Automotive News Europe jelentése szerint elmondta: a harmadik negyedévben is jelentős javulásra számítanak.

Bár az Audi a harmadik helyre csúszott vissza az első félévet tekintve, a Volkswagen csoport luxusmárkája tartja magát korábbi előrejelzéséhez, mely szerint történetének legmagasabb éves értékesítési eredményét produkálja 2010-ben. Az Audi 2008-ban adta el a legtöbb autót, akkor több mint 1 millió 3 ezer ötkarikás autó talált gazdára. Az Audi az eredmény eléréséhez nagy részben támaszkodik a kínai piacra, amely idén már a márka legnagyobb piacának számít az otthonát adó Németország előtt. Peter Schwarzenbauer, a márka értékesítési igazgatója emellett az amerikai lehetőségeket hangsúlyozta, hogy idén – a cég történetében először – át akarják lépni a 100 ezer darabos értékesítési határt az Egyesült Államokban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.