A második negyedévben a Volkswagen nettó profitja 1,25 milliárd eurót ért el az előző év azonos időszakában mért 283 millió eurós eredményéhez képest. A konszern árbevétele 21,9 százalékkal, 33,16 milliárd euróra ugrott. Az adózás előtti eredmény 1,9 milliárd eurót ért az elemzők 1,2 milliárd eurós várakozásához képest.
A német autóipari csoport csütörtökön közzétette az első félévben elért eredményeit is, eszerint a nettó profit 1,67 milliárd euróra rúgott a tavalyi 547 millió euróval szemben. Január és június között az árbevétel 20,7 százalékkal, 61,81 milliárd euróra emelkedett. Világszerte 16 százalékkal emelkedett az eladott autók száma az első félévben, vagyis 3,61 millió gépkocsi talált gazdára hat hónap alatt. A Volkswagen részvényei mintegy 2 százalékkal emelkedtek.
Martin Winterkorn, a Volkswagen konszern vezérigazgatója megerősítette, hogy a cél újabb értékesítési rekord elérése az idei évben, a német autógyár 2018-ra mind az eladások, mind a profit tekintetében szeretné legyőzni a világelső Toyotát. Ugyanakkor a vállalat emlékeztetett arra, hogy a második félév fejlődése az első hat hónap dinamikája alatt marad. A VW nem jelölt meg konkrét éves értékesítési célt sem, mindössze annyit közölt: a 2010-es kiszállítások jelentősen meghaladják majd a tavalyi 6,29 milliós darabszámot.
A Volkswagen elsősorban Kínára támaszkodhat a további növekedésben, a VW két további gyár megépítését tervezi az ázsiai országban, ahol céges szinten a legnagyobb, 17,9 százalékos részesedéssel rendelkezik. A konszern impozáns növekedést mutatott fel Kínában, és az Egyesült Államokban is, ugyanakkor Nyugat-Európában mindössze 5,4 százalékkal emelkedett a leszállított autók száma a gyenge tavalyi évhez képest. A Volkswagennek hazai piacán jelentős, 15,8 százalékos csökkenéssel kellett számolnia.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.