Az európai új autó eladások júniusban 6,5 százalékkal estek a tavalyi év azonos hónapjához képest, így az első hat hónap összesített számai már csak 1,1 százalékkal haladják meg a tavalyi év január és június között regisztrált új autó-eladásokat.
Legfőképp a német és az olasz új autó piacok elhúzódó gyengélkedése (–32,3 és –19,1 százalék) látszik meg az eredményeken, de a közép-kelet-európai országok gazdasági nehézségei is negatívan hatnak az összpiaci számokra.
Néhány nagy márka, mint a Fiat, a Ford, a Volkswagen – amelyek hagyományosan népszerűek a német és az olasz vásárlók körében – már erősen megszenvedik, hogy Németországban tavaly ilyenkor dübörgött a roncs-program. A 32 százalékos német forgalomesésnél csak a görög piac negyven százalékot kitevő zuhanása volt nagyobb. Nagy Britanniában viszont a tavalyi első fél éves küszködés után az idén 19 százalékos a piacbővülés a folyamatban lévő roncsautó programnak köszönhetően.
A Renault volt az idei év első hat hónapjának legnagyobb nyertese. Tavaly ilyenkor a top tizes lista ötödik helyét foglalta el az első 6 hónapra számolt eladásai alapján, idén viszont a Cliónak és a Megane-nak köszönhetően már a második.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.