Az elmúlt évben a 2008-asnál stabilabb világpiaci olaj- és olajtermékárak adták meg a magyarországi üzemanyag-forgalmazás hátterét. Igaz, hogy a brent minőség ára februárról novemberre megkétszereződött, de egy évvel korábban még több mint háromszoros volt a különbség az ármélypont és az árcsúcs között.
A hazai árakat a forint dollárhoz viszonyított árfolyama is erősen befolyásolta. 2008-ban egy dollárért átlagosan 171,8 forintot adtak, tavaly már 202,2 forintot. Emelte a belföldi üzemanyagárakat a jövedéki adó és az áfa júliusi emelése is. A nyári benzin- és az őszi dízelárcsúcsok ezzel együtt is csak a 2008-as árvölgyekkel estek egybe a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) összefoglalója szerint.2009-ben csak 0,4 százalékkal nőtt, lényegében tehát stagnált a szövetség tagvállalatai által eladott üzemanyag mennyisége.
Ezen belül a benzinértékesítés 2,6 százalékkal, 1,612 milliárd literre esett, a gázolaj-értékesítés pedig 3,2 százalékkal, 1,643 milliárd literre nőtt. Az említett júliusi adóemelés hatásaként lejtőre kerültek a benzineladások, és megfordult az üzemanyag-turizmus iránya: ekkortól a hazai autósok (elsősorban áruszállítók) igyekeztek a határon túl tankolni. Így van ez jelenleg is.
A teljes hazai forgalom a fentinél nagyobb volt, mert a MÁSZ-tagok a hazai benzinpiacnak csak a 77,0, a dízelpiacnak pedig csak a 64,5 százalékát fedik le a VPOP-statisztikák alapján. A 100 százalékhoz hiányzó 23, illetve 35 százaléknyi mennyiséget a nagy márkanév nélküli, úgynevezett fehér kutak forgalmazták. (Ők ellenőrzik az összes, 2052 benzinkút közel felét.)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.