Az elmúlt tíz évben több mint háromszorosára, évi kilencezerről több mint harmincezerre nőtt a magyar vendégéjszakák száma Ausztria keleti határtartományában - mondta a Burgenland Tourismus vezetője. A tartományban tavaly összesen 2,9 millió vendégéjszakát számoltak. Burgenland elsősorban hazai vendégközönséget vonz. Míg országosan harminc százalék körüli a belföldi vendégek aránya, itt az idegenforgalom 75 százalékát a belföldi turizmus teszi ki.
A külföldiek között - ahogy országos átlagban is - a németek vannak a legtöbben. A második legfontosabb piac a magyarországi. Tavaly a gazdasági válság hatására visszaesett a magyarok érdeklődése, mintegy harmadával kevesebben érkeztek, mint a korábbi években.
"Az idén azonban, a gazdaság stabilizálódásával ismét számottevő növekedést tapasztaltunk" - tette hozzá Baier. Leginkább pihenésre vágyó párok és családok érkeznek Magyarországról - jellemezte a magyarországi célközönséget Mario Baier. Az átlagos magyar vendég érdeklődése megoszlik a természeti látnivalók, a gasztronómia, a sport, a wellness szolgáltatások és a kultúra között - mondja.
A legtöbben a negyven év alatti korosztályból kerülnek ki. Az utóbbi tíz évben folyamatosan fejlődött Burgenlandban az idegenforgalom, a vendégéjszakák száma mintegy húsz százalékkal nőtt. Mindez elsősorban a sok befektetésnek köszönhető, de hozzájárult az is, hogy a volt keleti tömb országaiból egyre többen látogatnak el Ausztriába és az osztrákok is gyakrabban választanak belföldi úticélt - magyarázta az igazgató.
A fejlesztésekben nagy szerepet játszottak az európai uniós támogatások - mutatott rá Baier, kiemelve, hogy számos szálloda épült ezeknek köszönhetően és hogy a tartomány 1600 kilométer kerékpárúttal büszkélkedhet. Miután GDP-je nem érte el az EU-s átlag 75 százalékát, Burgenlandot Ausztria uniós csatlakozása után a strukturális és kohéziós alapok első körébe tartozó területnek minősítették.
A 2000-2006 közötti költségvetési időszakban az EU 271, a tartományi és a szövetségi kormányzat együtt 350 millió eurót irányzott elő a 1,5 milliárd euróra tervezett fejlesztési beruházásokhoz. Az uniós támogatások "kivezetési szakasza" 2013-ban ér véget. "Természetesen sokat reklámoztunk is az elmúlt években" - tette hozzá. A Burgenland Tourismus célzott reklámkampányt indított a többi tartományban a fő turisztikai súlypontokra összpontosítva. "Ennek köszönhetően a burgenlandi turizmus ismertségre tett szert" - mondta Baier.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.