Eszerint 2010 első négy hónapjában a nemzetközi turistaérkezések száma 6,6 százalékkal növekedett. A nemzetközi turistaérkezések számát tekintve folytatódott 2009 utolsó negyedévének pozitív trendje. 2010. január-áprilisban a nemzetközi turistaérkezések száma 258 millió volt.
A fejlődő piacokon gyorsabb (mintegy 9 százalékos) növekedést figyeltek meg, mint a fejlett piacokon (itt közel 5 százalékos volt a növekedés). A 2009-hez viszonyított növekedés ellenére a nemzetközi turistaérkezések száma még mindig 2 százalékkal kevesebb, mint a válság előtti utolsó évben, 2008-ban. (Ekkor 264 millió volt a nemzetközi turistaérkezések száma.)
Nyugat-Európában 2,6 százalékkal, Dél-Európában és a Mediterrán térségben 1,6 százalékkal több nemzetközi turistaérkezést regisztráltak, mint az előző év azonos időszakában, bár a desztinációk között nagy különbségek figyelhetők meg. Közép- és Kelet-Európában 1,1 százalékos csökkenésről számoltak be, az áprilisi légtérzár által különösen érintett Észak-Európában pedig 7,3 százalékos volt a visszaesés – olvasható a Magyar Turizmus Zrt. összefoglalójában.
A Turisztikai Világszervezet fenntartja 2010. januári becslését, miszerint a nemzetközi turistaérkezések száma 3-4 százalékkal fog növekedni idén. A válság alatt és azt követően megerősödtek az olyan fogyasztói trendek, mint a késői foglalások, az internet egyre gyakoribb használata tájékozódásra és foglalásra, a közelebbi desztinációkba és rövidebb időre történő utazások, valamint az ár-érték arány növekvő szerepe. Bár mind a szabadidős, mint az üzleti utazások terén növekszik a bizalom, a világ legnagyobb részén továbbra is visszafogottság jellemző. Azokat pedig, akik megengedhetik maguknak az utazást, a magasabb minőség, a jó ár-érték arány és a személyre szabott szolgáltatások iránti növekvő igények jellemzik.
Európában nő az olló a „budget” és a luxus utazások között, ahogy egyre többen keresik az all-inclusive szolgáltatásokat és az egyedi autós utazásokat. Az európaiak továbbra is a közeli (hazai vagy szomszédos) úti célokat részesítik előnyben. Ezzel párhuzamosan úgy tűnik, nő a kereslet a vízparti passzív pihenést kiegészítő városlátogatások iránt is. Az üzleti utazások terén is javulás figyelhető meg: miközben az incentive utazások „kimennek a divatból”, a gyengébb euró kedvez a konferenciák, kongresszusok, események európai megrendezésének. Az éles verseny következtében az árak további mérséklődése várható, az utazási irodákat ez kevésbé, a hagyományos légitársaságokat azonban annál inkább érinti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.